دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: نشست خبری شبکه بهداشت و درمان دشتستان حول مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت امروز در این مرکز برگزار شد...\r\n
کد خبر: ۱۶۴۸۷
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴

فکرشهر: نشست خبری شبکه بهداشت و درمان دشتستان حول مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت امروز در این مرکز برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، قائم مقام شبکه بهداشت و درمان ضمن بیان توضیحاتی کوتاه پیرامون مراحل قبل این طرح بیان کرد: مرحله اول طرح تحول نظام سلامت به بخش درمان تخصیص داده شد و در ادامه افراد حاشیه نشین شهر که هیچگونه پرونده بهداشتی و درمانی نداشتند را زیر پوشش قرار داد.

\n\n

دلخواه افزود: تاکنون 8000 نفر در شهر برازجان شناسایی شده اند که هیچگونه پرونده بهداشت و واکسیناسیون نداشته و تعداد آنها تا 12000 نفر پیش بینی شده که وظیفه شناسایی و ارائه خدمت به آنها را دو مرکز بهداشت امام جواد (ع) و امام رضا(ع) در شهر برازجان به عهده دارند.

\n\n

وی ادامه داد: مرحله دوم طرح، بهداشت دهان و دندان، شامل افراد زیر 12 سال و زنان باردار بود که در استان آغاز شده و از طرح های آینده نگر در سطح کشور و استان است که باید ثمره آن را 50 سال آینده دید .

\n\n

قائم مقام شبکه بهداشت دشتستان با اعلام شروع شدن مرحله سوم نظام سلامت از ابتدای آبان ماه افزود: بهداشت محیط و مواد غذایی در این مرحله قرار دارند که اصناف مختلف  درگیر با مواد غذایی و خوراکی را شامل می شود.

\n\n

مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ای دشتستان با بیان شروع شدن این طرح در شهرستان گفت: برای ماه اول طرح یک صنف را در نظر گرفته ایم و در ادامه هر ماه یک صنف دیگر به لیست بازرسی ها و نمونه گیری ها اضافه می شود.

\n\n

سیده فاطمه حسینی افزود: اولین صنف که در این طرح زیر نظر و بازرسی شدید قرار گرفته صنف قنادان و شیرینی پزان هستند و ماه آینده ضمن ادامه بازرسی این صنف، نانواها نیز به آن اضافه می گردند.

\n\n

وی اظهار داشت: ما از ابتدای آبان ماه میزان حداقل موارد بهداشتی مد نظر که مغازه داران و کارگاه ها موظف به رعایت آن هستند را اعلام کرده ایم و اگر تا آخر آبان ها موارد تخلفی دیده شود به شدت با آن ها برخورد خواهد شد.

\n\n

حسینی با تاکید به اهمیت و کمک رسانه ها در اطلاع رسانی به عموم مردم بیان کرد: مهندسین بهداشت محیط دشتستان همگی بدون هرگونه چشم پوشی وظیفه خود را انجام می دهند اما ما باید با افزایش سطح اطلاعات و انتظارات، توقع مردم را به جایی برسانیم که خود شهروندان مواد غذایی غیربهداشتی را خریداری نکرده و از مغازه ای که موارد بهداشتی را  رعایت نمی کند خریداری ننمایند.

\n\n

مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ای دشتستان در پایان از مردم خواست که اگر موارد  و مواد غذایی غیربهداشتی را در سطح شهرستان مشاهده کردند با شماره تلفن های 34223104( تلفن پیامگیر شبکه بهداشت دشتستان) و 190 ( سامانه کشوری رسیدگی به مطالبات مردمی)  تماس گرفته و این مرکز را در این راستا کمک کرده و موارد تخلف را به آنها اطلاع رسانی کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر