دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: پیاده روی ولایت همزمان با سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سه نقطه از استان بوشهر برگزار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) در شهرستان‌های دشتستان، بوشهر و تنگستان امروز با پای پیاده به زیارت امامزادگان رفتند و در طول مسیر با نوحه خوانی در سالروز شهادت امام هشتم(ع) سوگواری کردند.
کد خبر: ۱۷۴۳۷
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۳

فکرشهر: پیاده روی ولایت همزمان با سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سه نقطه از استان بوشهر برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) در شهرستان‌های دشتستان، بوشهر و تنگستان امروز با پای پیاده به زیارت امامزادگان رفتند و در طول مسیر با نوحه خوانی در سالروز شهادت امام هشتم(ع) سوگواری کردند.

\n\n

مردم دشتستان که چند سالی است، پیاده روی ولایت را در سالروز شهادت امام رئوف برگزار می‌کنند امروز هم این مراسم را از بوستان والفجر برازجان مرکز این شهرستان آغاز کردند و 17 کیلومتر را تا بقعه امامزاده ابراهیم(ع) برادر امام رضا(ع) در روستای ننیزک نوحه خوان و سوگواری کنان پیاده رفتند. ده‌ها ایستگاه صلواتی هم برای پذیرایی از سوگواران در این مسیر برپا شده بود.

\n\n

بیش از 50 هزار نفر از سراسر شهرستان دشتستان و گاه از دیگر مناطق استان در این پیاده روی شرکت داشتند.

\n\n

امروز مردم چُغادک از توابع شهرستان بوشهر مسیر 18 کیلومتری یادمان شهدای گمنام این شهر را تا امامزاده محمد بن باقر(ع) در بوشهر، پیاده طی کردند. این امامزاده از نوادگان امام موسی کاظم(ع) به شمار می‌رود.

\n\n

دومین سال است که مردم چغادک پیاده روی ولایت را برگزار می‌کنند. پارسال مردم این شهر در چنین روزی از شهرشان به سمت کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در بوشهر پیاده روی کردند. این ضریح در آستانه اربعین در کربلای معلی نصب شد.

\n\n

تنگستانی‌ها نیز امسال برای نخستین بار پیاده روی ولایت را برگزار کردند و مردم این شهرستان مسیر 12 کیلومتری روستای عالی حسینی تا امامزاده میر احمد(ع) را پیاده طی کردند. این امامزاده نیز از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر