جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ 28 آذرماه؛
فکرشهر: 28 آذرماه، سالروز شهادت نخستین شهید فرهنگی کشور، شهید صادق گنجی می باشد. به همین مناسبت، خاطره ای از شهید که در ماهنامه ی «فکر شهر» منتشر شده است را بازنشر می نماییم...
کد خبر: ۱۷۶۲۷
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸

فکرشهر: 28 آذرماه، سالروز شهادت نخستین شهید فرهنگی کشور، شهید صادق گنجی می باشد. به همین مناسبت، خاطره ای از شهید که در بخش جدید «آن وقت ها» ی شماره ی هفتم ماهنامه ی «فکر شهر» منتشر شده است را بازنشر می نماییم.

\n\n

مسعود آتشی*

\n\n

 در دوران دبیرستان افتخار این را داشتم که با صادق همکلاس باشم؛ در سال آخر دبیرستان به اتفاق بچه های انجمن اسلامی مدرسه، نمایشگاهی از فعالیت های انجمن دایر کردیم.
\n من هم 12 قطعه عکس که از حضور باشکوه مردم برازجان در جریان تظاهرات انقلاب گرفته بودم، تحویل صادق دادم تا در غرفه ی عکس به نمایش بگذاریم. 

\n\n

بعد از پایان نمایشگاه، این عکس های ارزشمند پیش صادق ماند تا این که ایشان برای ادامه تحصیل به تهران رفتند و بعد ها هم  به عنوان رایزن فرهنگی به پاکستان اعزام شدند.

\n\n

هر وقت او را می دیدم و از عکس هایم سوال می کردم، می گفت: مسعود! نگران نباش! جایش امن است، برایت می آورم.

\n\n

گذشت تا این که در غروب دیجور لاهور پاکستان در 28 آذر ماه سال ۱۳۶۹، به دست گروه سپاه صحابه به شهادت رسید.

\n\n

او  بال گشوده و آسمانی شده بود و من همچنان در زمین مشغول تفهیم کسرهای متعارفی برای دانش آموزانم بودم. 

\n\n

با گذشت روزگار، همسر شهید به عقد برادر صادق (آقا ناصر) در آمد. فرصت را غنیمت شمردم که سراغ عکس هایم را از آنان بگیرم. چندین بار برای ناصر، داستان عکس و نمایشگاه را تعریف کردم  و در مورد آن تصاویر صحبت کردم. او هم همیشه  می گفت: آقای آتشی، ما به اسباب و اثاثیه صادق دست نزده ایم. اگر پیدایش کردم، حتما می آورم....

\n\n

صادق، که گنجی در دشتستان بود شهید شده بود و وسایل شخصی او هم باز نگردید و من هم به عکس هایم نرسیدم.

\n\n

\n\n

*فعال فرهنگی و اجتماعی

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر