جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: استاندار بوشهر از اجرای طرح مشترک سینمای سیار توسط استانداری و وزارت ارشاد در استان بوشهر خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر از مهر، مصطفی سالاری در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت ویژه از هنرمندان استان اشاره کرد و اظهار داشت: از آثار فاخر تولید شده توسط هنرمندان استان حمایت می‌کنیم تا هرچه بیشتر موجب رونق فرهگ هنر شود.\n\nوی از تهیه برنامه حمایت از تولید و اجرای برنامه های نمایشی و موسیقی در روستاها خبر داد و افزود: مکانیزم اجرای آزاد در روستاها و شهرهای استان بوشهر تهیه و تا آخر امسال برای تولید و اجرای این آثار هنری تامین اعتبار می ‌شود.
کد خبر: ۱۸۳۶۸
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷

فکرشهر: استاندار بوشهر از اجرای طرح مشترک سینمای سیار توسط استانداری و وزارت ارشاد در استان بوشهر خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از مهر، مصطفی سالاری در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت ویژه از هنرمندان استان اشاره کرد و اظهار داشت: از آثار فاخر تولید شده توسط هنرمندان استان حمایت می‌کنیم تا هرچه بیشتر موجب رونق فرهگ هنر شود.

\n\n

وی از تهیه برنامه حمایت از تولید و اجرای برنامه های نمایشی و موسیقی در روستاها خبر داد و افزود: مکانیزم اجرای آزاد در روستاها و شهرهای استان بوشهر تهیه و تا آخر امسال برای تولید و اجرای این آثار هنری تامین اعتبار می ‌شود.

\n\n

سالاری بر وحدت میان هنرمندان تاکید کرد و گفت: تولید و حمایت از آثار هنری هنرمندان استان باید فارغ از مسائل سیاسی موردتوجه قرار بگیرد. در کنار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام قوا از اجرای آثار هنری توسط هنرمندان دفاع می‌کنیم.

\n\n

توسعه زیرساخت‌های هنری استان

\n\n

وی از استفاده ظرفیت‌های تئاتر استان بوشهر در سطوح ملی و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: طرح تبدیل سن روباز مجتمع فرهنگی هنری بوشهر به سالن سرپوشیده و قابل استفاده در تمام فصول سال مورد بررسی قرار می‌گیرد.

\n\n

سالاری با اشاره به دشواری مدیریت فعالیت های هنری متناسب با تقاضای جامعه اظهار داشت: هرج و مرج و نابسامانی ناشی از برهم زدن برنامه‌های فرهنگی و هنری که توسط وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اجرا می‌شود شایسته نظام نیست.

\n\n

وی با اشاره به انتظار حداقلی هنرمندان از مسئولین در زمینه حمایت از امنیت اجرای برنامه های فرهنگی و هنریشان افزود: از هر برنامه فرهنگی و هنری که توسط  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطابق با قانون مجوز برایش صادر شده پشتیبانی می‌کنیم.

\n\n

رونق فعالیت های هنری در استان

\n\n

استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بوشهر بیان کرد: تئاتر در بوشهر از پشتوانه‌ای قوی و سابقه درخشان برخوردار است که وجود ظرفیت موجود در استان موجب رونق فعالیت های هنری و حمایت مردمی از این هنر خواهد بود.

\n\n

وی با اشاره به ایجاد فضای مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در بوستان‌های امید در قالب طرح های ۱۵ گانه امید روستایی و شهری در استان بوشهر گفت: در جهت توسعه فعالیت های اجتماعی  طرح ۱۵ گانه امید مکانیزم خرید آثار فرهنگی هنری تولید شده توسط هنرمندان استان تا پایان امسال تهیه و به فرمانداران شهرداران و دهیاران استان ابلاغ می‌شود.

\n\n

اجرای طرح حمایت از هنرمندان استان

\n\n

سالاری با اشاره به اختصاص ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل اعتبارات آلایندگی گفت: با تخصیص ۱۲ درصد از اعتبارات شهرداری و دهیاری‌ها به مسائل فرهنگی هنری، آموزشی و ورزشی اعتبار مورد نیاز برای اجرای مکانیزم خرید آثار هنری از هنرمندان استان تامین و در اختیار دهیاران و شهرداران وفرماندارن استان قرار می‌گیرد.

\n\n

وی افزود: با اجرای طرح حمایت از هنرمندان استان سبب خواهد شد که هم گروه‌های هنری استان فعال شده و هم مردم با آثار هنری فاخر هنرمندان آشنا شوند.

\n\n

استاندار بوشهر از اجرای طرح مشترک سینمای سیار توسط استانداری و وزارت ارشاد در استان بوشهر خبر داد وبیان کرد: هنرمندان تئاتر و موسیقی باید فعال تر از قبل به تولید آثار هنری بپردازند و هنر خود را به مردم در تمام نقاط استان عرضه کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر