چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مشاور اجتماعی وزیر نفت از اجرای طرح مطالعات جامع پیامدهای اجتماعی و فرهنگی در پارس جنوبی و شمالی خبر داد.به گزارش فکرشهر، سید امیر طالبیان در چهارمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به تحقیق و پژوهش دارد و تلاش‌های زیادی در راستای توسعه زیرساخت‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی دارد.وی با اشاره به برخی تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه محیط پیرامونی صنایع نفت و گاز در کشور، ادامه داد: به منظور هماهنگی توسعه اجتماعی با توسعه صنعتی برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و تلاش‌های بسیار زیادی در حوزه مشاوره اجتماعی وزارت نفت انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۸۴۶
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: مشاور اجتماعی وزیر نفت از اجرای طرح مطالعات جامع پیامدهای اجتماعی و فرهنگی در پارس جنوبی و شمالی خبر داد.

به گزارش فکرشهر، سید امیر طالبیان در چهارمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به تحقیق و پژوهش دارد و تلاش‌های زیادی در راستای توسعه زیرساخت‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی با اشاره به برخی تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه محیط پیرامونی صنایع نفت و گاز در کشور، ادامه داد: به منظور هماهنگی توسعه اجتماعی با توسعه صنعتی برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و تلاش‌های بسیار زیادی در حوزه مشاوره اجتماعی وزارت نفت انجام می‌شود.

مشاور اجتماعی وزیر نفت ادامه داد: برنامه‌ریزی های ما در چهار محور صورت می‌گیرد که مسئولیت اجتماعی شرکت در محیط زیست یکی از این محورها است و ارزیابی اجتماعی پروژه‌ها و توجه به پیوست فرهنگی آنها نیز از دیگر اقدامات است.

پیوند محیط زیست با محیط اجتماعی و صنعتی

وی به دیگر محورهای برنامه‌ریزی حوزه مشاور اجتماعی وزارت نفت اشاره کرد و بیان داشت: از دیگر محورها می‌توان به شناخت و پاسداشت میراث فرهنگی در نفت و گاز و پیوند محیط زیست با محیط اجتماعی و صنعتی اشاره کرد.

طالبیان با اشاره به ارتباط توسعه استان بوشهر با توسعه نفت در استان، تاکید کرد: امروزه اصول سنتی پاسخگو نیست و رویکرد مشارکتی را در دستور کار داریم و تلاش داریم تا با استفاده از راهکارهای مناسب زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: برای هماهنگی توسعه اجتماعی با توسعه صنعتی برنامه‌های بسیار خوبی داریم و به همین منظور طرح مطالعات جامع پیامدهای اجتماعی و فرهنگی در پارس جنوبی و شمالی را اجرا می‌کنیم.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با اشاره به وظایف شرکت‌های نفت و گاز در قبال توسعه محیط پیرامونی، افزود: وزارت نفت طرح‌های تدوین سند راهبردی منطقه ویژه را در تعامل با استان بوشهر اجرایی می‌کند.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر