يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: برنده تندیس بخش موسیقی جشنواره تئاتر فجر گفت: بوشهر شهر موسیقی‌خیز است و مردم خیلی به موسیقی اهمیت می‌دهند و با توجه به وجود آموزشگاه‌های متعدد، هرروز طیف علاقه‌مندان به موسیقی در بوشهر بیشتر می‌شود.\nبه گزارش فکرشهر، احمد حمیدیان با فارس اظهار داشت: نمایش «مجلس قربانی سنمار» کاری از شیما جوادپور هنرمند استان بوشهر که در بخش بین‌الملل سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده بود موفق به کسب تندیس بخش موسیقی متن شد.
کد خبر: ۱۹۱۱۳
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: برنده تندیس بخش موسیقی جشنواره تئاتر فجر گفت: بوشهر شهر موسیقی‌خیز است و مردم خیلی به موسیقی اهمیت می‌دهند و با توجه به وجود آموزشگاه‌های متعدد، هرروز طیف علاقه‌مندان به موسیقی در بوشهر بیشتر می‌شود.
\nبه گزارش فکرشهر، احمد حمیدیان با فارس اظهار داشت: نمایش «مجلس قربانی سنمار» کاری از شیما جوادپور هنرمند استان بوشهر که در بخش بین‌الملل سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده بود موفق به کسب تندیس بخش موسیقی متن شد.

\n\n

وی بیان کرد: در این جشنواره 9 گروه خارجی و 13 گروه ایرانی حضور داشتند و بنده موفق شدم تندیس بخش موسیقی متن تئاتر را برای ساخت موسیقی متن نمایش «مجلس قربانی سنمار» در جشنواره امسال از آن خود کنم.

\n\n

این هنرمند بوشهری در ارتباط با موسیقی متن نمایش «مجلس قربانی سنمار» تصریح کرد: در ساخت موسیقی متن نمایش یاد شده از سازهای کوبه‌ای هم استفاده کردم و بخش دیگر موسیقی نیز از پیش آماده شده بود و سعی کردم از صدای بازیگران تئاتر موسیقی بسازم و برای این امر صدای بازیگران را ضبط کرده و موسیقی موردنظر را تولید کردم.

\n\n

حمیدیان اضافه کرد: با توجه به اینکه نمایش در مورد قربانی کردن یک انسان بود در ساخت موسیقی تئاتر از موسیقی آوانگارد و موسیقی روز دنیا استفاده کردم تا بتوانم لحظات رعب و وحشت یک نفر را به تصویر بکشم.

\n\n

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: علاقه شخصی به موسیقی امری مهم است و این نخستین کار جدی من در موسیقی تئاتر بود و در آینده نیز در این بخش فعالیت‌های متعددی خواهم داشت.

\n\n

برنده تندیس بخش موسیقی جشنواره تئاتر فجر در ارتباط با ظرفیت و استعدادهای هنرمندان بوشهری در عرصه موسیقی بیان کرد: بوشهر شهر موسیقی ‌خیز است و مردم خیلی به موسیقی اهمیت می‌دهند و با توجه به وجود آموزشگاه‌های متعدد، هر روز طیف علاقه‌مندان به موسیقی در بوشهر بیشتر می‌شود.

\n\n

حمیدیان اضافه کرد: اما معضل مهم در مورد موسیقی در بوشهر این است که تخصص و آموزش موسیقی در بوشهر نوپاست و برخی افرادی که در زمینه آموزش موسیقی تلاش می‌کنند غیرتخصصی هستند و سواد عمومی موسیقی آنان پایین است و خانواده‌ها نیز به خاطر نگرفتن نتیجه مناسب به افراد دیگری برای آموزش مراجعه می‌کنند.

\n\n

وی بابیان اینکه موضوع آموزش موسیقی در بوشهر از مشکلات این هنر است، اظهار داشت: مسئولان اداره کل ارشاد توجه خوبی به حوزه موسیقی داشتند و میزان برگزاری کنسرت‌ها بیشتر شده ضمن اینکه چهار آموزشگاه ویژه موسیقی با مجوز نیز تأسیس شده است.

\n\n

برنده تندیس بخش موسیقی جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر درزمینهٔ آموزش و اجرای موسیقی حمایت‌های خوبی کردند و انجمن موسیقی بوشهر نیز تشکیل‌ شده است.

\n\n

حمیدیان بابیان اینکه دغدغه اصلی من در مورد موسیقی، موضوع آموزش است، گفت: انتظار داریم علاوه بر اداره کل ارشاد، سایر مدیران نیز توجه ویژه‌ای به موسیقی داشته باشند چرا که مدیریت موسیقی نیازمند هزینه است و ساختار آموزش موسیقی در بوشهر نیز باید تغییر کند ضمن اینکه مدیریت موسیقی نیازمند تخصص است.

\n\n

وی در مورد دلیل موفقیتش در کسب تندیس بخش موسیقی تئاتر فجر گفت: دلیل موفقیت خودم را در وهله اول تحصیلاتم می‌دانم که در حوزه موسیقی و آهنگسازی است و به علاقه‌مندان به موسیقی هم توصیه می‌کنم موسیقی را آکادمیک فرا بگیرند و در آینده برنامه من این است که در عرصه موسیقی متن فیلم و تئاتر فعالیت بیشتری داشته باشم.

\n\n

لازم به ذکر است احمد حمیدیان متولد 1366 در بوشهر، دارای مدرک لیسانس در رشته نوازندگی پیانو و فوق‌لیسانس آهنگسازی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و امسال در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در بخش بین‌الملل با ساخت موسیقی متن نمایش «مجلس قربانی سنمار» موفق به کسب لوح تقدیر و تندیس جشنواره به‌عنوان نفر برگزیده بخش موسیقی تئاتر شد.

\n\n

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/11/19/13941119000389_PhotoA.jpg

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر