پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی/ فکرشهر گزارش می دهد:
فکرشهر: در حالی که این روزها اخبار و برنامه های روز بوشهر به تفصیل در خبرگزاری ها و رسانه ها بیان می شود، ولی خبری از روز برازجان نیست و حتی به نظر می رسد اختلافات درونی شورا تا...
کد خبر: ۱۹۸۵۱
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶

فکرشهر ـ آذر حسینی: در حالی که این روزها اخبار و برنامه های روز بوشهر به تفصیل در خبرگزاری ها و رسانه ها بیان می شود، ولی خبری از روز برازجان نیست و حتی به نظر می رسد اختلافات درونی شورا تا مدت ها مانع از تحقق این امر و تعیین روزی برای برازجان شود.

\n\n

 به گزارش فکرشهر، 13 مهرماه 94 بود که به فکرشهر خبر رسید، 12 اسفندماه به عنوان روز برازجان تعیین شده است، خبری که همان روز توسط شورای شهر تایید و فردایش ـ 14 مهر ـ توسط سخنگوی شورا تکذیب شد؛ 15 مهر اعضای شورا به تکذیبه ی سخنگو جواب دادند، شانزدهم مهر پیشنهاد دهنده ی این روز دلایل پیشنهادش را گفت، هفدهم تا بیست و چهارم در فضای مجازی روی این روز بحث ها صورت گرفت و در فضای حقیقی امضاها جمع شد و سرانجام، 24 مهر، سخنگوی شورا مجددا به جوابیه ی اعضا جواب داد تا تعیین روز برازجان، به موضوعی برای سر باز کردن دوباره ی اختلافات در شورای شهر برازجان منجر شود؛ آن هم روزی که در ماه های زیادی قبل از آن برای انتخابش بحث و جلسه برگزار شده بود.

\n\n

هر چه بود، سرانجام مصوبه ها و شکایت ها به فرمانداری دشتستان ارسال شد تا این نهاد درباره ی موضوع تصمیم گیری کند.

\n\n

روز گذشته و با توجه به این که در آستانه ی 12 اسفندماه بودیم، با عضو پیشنهاد دهنده ی روز 12 اسفندماه به عنوان روز برازجان تماس گرفتیم تا از سرانجام این طرح مطلع شویم. هادی کفاش که گرده افشانی نخیلات در دشتستان را عامل اصلی پیشنهاد خود عنوان کرده بود در پاسخ به فکرشهر گفت: روز برازجان قطعی و مصوب شده بود و از نظر من تایید شده است چرا که 14 روز که از مصوبه ی شورا بگذرد، قانونی می شود مگر این که در مرجع قانونی رسیدگی به اختلافات شورا یعنی هیات حل اختلاف مرکزی استان، این مصوبه لغو شود که تاکنون لغو نشده است.

\n\n

وی ادامه داد: تا زمانی که مصوبه لغو نشود، طبق اصل 103 قانون اساسی برای همه ی مصوبات شورای شهر الزام آور است و حکم قانون را دارد.

\n\n

کفاش، نبود شرایط مناسب و تداخل زمانی با انتخابات را علت عدم برگزاری برنامه های روز برازجان عنوان کرد.

\n\n

در همین حال، رییس شورای شهر برازجان نیز به فکرشهر گفت که چون قبلا برای تعیین روز برازجان 4 مناسبت تاریخی انتخاب شده بود و 12 اسفند به شکل میانبر وارد گزینه ها شده بود، اختلاف به وجود آمد و ما هم تلاش داریم اختلافات را کم کنیم.

\n\n

مرتضی نیکجو ادامه داد: از وزارت کشور نامه ای به شورا آمده که تعیین روز برازجان در حیطه ی اختیارات شورا نیست و این روز باید توسط شورای عالی نامگذاری یا شورای فرهنگ عمومی تعیین شود.

\n\n

وی افزود: برازجان خیلی کار و مشکلات دارد و همه چیز بحث تعیین روز نیست، البته ما دوست داشتیم همین امسال روز برازجان تعیین شود ولی دوستان همکاری نکردند تا اختافات کم شود و موضوع همینطور ماند.

\n\n

نیکجو اظهارداشت: ما تابع نظر فرماندار محترم و امام جمعه ی شهر هستیم چرا که یکی رییس شورای عالی نامگذاری و دیگری هم رییس شورای فرهنگ عمومی است، یکی نماینده ی دولت و دیگری هم نماینده ی ولی فقیه است.

\n\n

این عضو شورای شهر برازجان افزود: وحدت برایمان خیلی مهم است.

\n\n

طبق گفته های این دو عضو شورای شهر برازجان، 12 اسفند ماه به عنوان روز برازجان هنوز لغو نشده است ولی به نظر می رسد تعیین روز برازجان طبق نامه ی وزارت کشور از دستور کار شورای شهر نیز خارج شده و این شورا دیگر نمی تواند موضوع را پیگیری کند. در همین حال سخنگوی شورای شهر برازجان، در گفت و گو با یکی از رسانه ها، از لغو این روز طبق نامه ی وزارت کشور خبر داده است، نامه ای که البته در آن واژه ی لغو به کار نرفته بلکه خواسته شده مجموع اقدامات قانونی صورت گرفته به وزارت کشور ابلاغ گردد. { نسخه ای از این نامه که به دست فکرشهر رسیده را در زیر می بینید}

\n\n

با این تفاصیل باید منتظر بمانیم و ببینیم برازجان کی صاحب روزی به نام خود می شود.

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر