دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بزرگ‌ترین و مجهزترین دارالقرآن کریم جنوب کشور در شهرستان تنگستان و شهر اهرم، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، بزرگ‌ترین دارالقرآن کریم جنوب کشور به نام ابراهیم خلیل‌الله به همت خیر نیک‌اندیش تنگستان حجت‌‌الاسلام شیخ حسین حق‌شناس تنگستانی احداث‌ شده است که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسما افتتاح شد.\n\nرونمایی از کتاب «با حافظان قرآن کریم» شامل تجربیات ۱۱۴ نفر از حافظان کل قرآن کریم که در قالب مصاحبه تنظیم‌ شده است از دیگر برنامه‌های وزیر ارشاد بود.
کد خبر: ۱۹۹۰۶
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳

فکرشهر: بزرگ‌ترین و مجهزترین دارالقرآن کریم جنوب کشور در شهرستان تنگستان و شهر اهرم، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، بزرگ‌ترین دارالقرآن کریم جنوب کشور به نام ابراهیم خلیل‌الله به همت خیر نیک‌اندیش تنگستان حجت‌‌الاسلام شیخ حسین حق‌شناس تنگستانی احداث‌ شده است که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسما افتتاح شد.

\n\n

رونمایی از کتاب «با حافظان قرآن کریم» شامل تجربیات ۱۱۴ نفر از حافظان کل قرآن کریم که در قالب مصاحبه تنظیم‌ شده است از دیگر برنامه‌های وزیر ارشاد بود.

\n\n

دیگر برنامه قرآنی که در تنگستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، افتتاح جشنواره «سودوکوی قرآنی» است که در این جشنواره به‌ جای اعداد سودوکو از کلمات قرآنی استفاده می‌شود.

\n\n

\n\n

به نوشته ی مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بعد از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح این مرکز قرآنی اظهار داشت: این ساختمان دارای هزار و ۸۰۰ متر زیربنا در چهار طبقه است که با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال ساخته شده است و هزینه آن توسط حجت اسلام حسین حق شناس تنگستانی تامین شده است.

\n\n

حمیده ماحوزی با اشاره به فعالیت موسسه قرآنی حضرت ابراهیم خلیل الله اهرم از سال ۸۹ تاکنون، افزود: توسعه فعالیت‌های قرآنی در شهرستان تنگستان از مهمترین برنامه‌های این موسسه بوده است.

\n\n

حجت الاسلام محمد حق شناس دبیر همایش افتتاح ساختمان موسسه قرآنی ابراهیم خلیل الله نیز اظهار داشت: کتاب «با حافظان قرآن کریم» شامل تجربیات ۱۱۴ نفر از حافظان کل قرآن کریم نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شده است.

\n\n

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: قرآن با بی خردیها، بی عقلی ها، افراطی گریها و بسیاری از رفتارهای زشتی که انسان ممکن است مرتکب شود مقابله و انسان را به خیر، دوستی، محبت، عقلانیت، میانه روی و دیگر رفتارهای شایسته دعوت می کند.

\n\n

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکتر علی جنتی در این آئین اظهار داشت: قرآن کتابی الهی برای سعادت، خوشبختی زندگی دنیوی و اخروی همگان است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه قرآن شفای نفس هاست یادآور شد: بزرگترین افتخار ما این است که قرآن این کتاب آسمانی بر پیامبر اسلام (ص) نازل شده و تا نهایت این جهان برای انسانها درس زندگی، سعادت و خوشبختی دارد.

\n\n

\n\n

جنتی گفت: قرآن با دعوت به تفکر، تدبیر، عقلانیت و خردورزی انسانها را از تاریکی ها به نور و روشنایی سوق می دهد.

\n\n

وی تصریح کرد: اکنون که در دوران جاهلیت نوین به سر می بریم کسی که از قرآن دور افتاده باشد در منجلاب تاریکی و ظلمت زندگی می کند.

\n\n

جنتی گفت: قرآن انسان را از تفرقه دور و همه را به در کنار هم بودن سفارش می کند.

\n\n

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این کتاب آسمانی اقیانوس بیکران معنویت است که هر کسی بر اساس بضاعتش می تواند از آن استفاده کند.

\n\n

جنتی با تجلیل از حجت الاسلام حسن حق شناس بانی این مجموعه قرآنی گفت: این موسسه قرآنی پایگاه و جایگاه مناسبی برای نشر فضایل قرآنی است و امید است همانند مشعلی همه منطقه را نورانی و همگان بتوانند از آن استفاده کنند.

\n\n

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مهمتر از حفظ و قرائت تدبیر و عمل کردن به قرآن است هرچند وهابی های سعودی حافظ قرآن هستند ولی در عمل از آن بهره برداری نمی کنند.

\n\n

وی اظهار کرد: حمایت مادی و معنوی از افرادی که در زمینه فعالیت های قرآنی گام برمی دارند وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

\n\n

جنتی با اشاره به فعالیت مناسبت موسسه های قرآنی گفت: یکی از کارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دادن مجوز برای تاسیس و ساماندهی این موسسه هاست.

\n\n

وی تاسیس معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از افتخارات این وزارتخانه ذکر کرد.

\n\n

\n
\n


\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n

\n\n

 

\n

\n

\n

\n

\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر