يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک تحلیل‌گر نظامی اسرائیلی با بیان اینکه حزب‌الله توانسته است توانایی‌های رزمی خود را تا حد چشمگیری بهبود بخشد، اذعان کرد که حزب الله به یک ارتش سازمان یافته تبدیل شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، عاموس هرئیل، تحلیل‌گر نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص، نوشت: حزب‌الله از طریق فعالیت مستحکم خود با افسران ایرانی و دیگر همپیمانان خود در دوره اخیر توانایی‌های جنگی‌اش را بهبود بخشیده است. رهبران و نیروی انسانی حزب الله نیز در سال‌های اخیر به ویژه در جنگ سوریه تجربه عملی ارزشمندی به دست آورده‌اند.
کد خبر: ۱۹۹۹۴
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: یک تحلیل‌گر نظامی اسرائیلی با بیان اینکه حزب‌الله توانسته است توانایی‌های رزمی خود را تا حد چشمگیری بهبود بخشد، اذعان کرد که حزب الله به یک ارتش سازمان یافته تبدیل شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، عاموس هرئیل، تحلیل‌گر نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص، نوشت: حزب‌الله از طریق فعالیت مستحکم خود با افسران ایرانی و دیگر همپیمانان خود در دوره اخیر توانایی‌های جنگی‌اش را بهبود بخشیده است. رهبران و نیروی انسانی حزب الله نیز در سال‌های اخیر به ویژه در جنگ سوریه تجربه عملی ارزشمندی به دست آورده‌اند.

\n\n

وی افزود: حزب الله برای نخستین بار شرایط جنگ گسترده‌ای را تجربه کرده که شامل عملیات‌ مشترک با مشارکت جنگنده‌، هلی‌کوپتر، پهپادها، توپخانه‌، تانک‌ و تکنیک‌های اطلاعاتی پیشرفته است.

\n\n

وی در خصوص افزایش توانایی‌های حزب‌الله نیز گفت: درست است که حزب الله جنگنده و تانک در اختیار ندارد اما این حزب توانایی‌هایی دارد که تفاوت زیادی با توانایی‌های یک ارتش متوسط ندارد. حزب‌الله حدود 45 هزار نیروی جنگی دارد که نزدیک به 21 هزار تن از آنها نظامی هستند و در زرادخانه این حزب بیش از صد هزار راکت و موشک وجود دارد که در بین آنها چند هزار موشک میان برد و دوربرد وجود دارد که میزان دقت آنها نیز در حال بهبود است.

\n\n

وی افزود: این که حزب‌الله به صورت مداوم با صلاح‌های پیشرفته مجهز می‌شود و همچنین تجربه‌ای که حزب الله در سوریه به دست آورد به آنها توانایی‌های مهمی در زمینه‌های حیاتی همچون جنگ با استفاده از توان کماندوهای خود و راه اندازی پهپادها از جمله پهپادهای هجومی، داده است.

\n\n

هرئیل گفت که در حال حاضر و در پی مشارکت حزب الله در جنگ سوریه این مساله در میان ارتش اسرائیل مطرح می‌شود که "دشمن شبه‌نظامی" به ارتشی به معنای واقعی کلمه تبدیل شده است.

\n\n

وی افزود: چالشی که ارتش اسرائیل در شمال با آن مواجه است یک چالش بی‌سابقه است و این علت دیگری برای حفظ قدرت بازدارندگی در قبال حزب الله و خودداری از جنگ آتی تا حد امکان است.

\n\n

در همین حال الون بن دیوید، تحلیل‌گر نظامی شبکه 10 تلویزیون اسرائیل با بیان اینکه حزب الله به صورت تدریجی به پلنگی درنده تبدیل شده است گفت: حزب الله قدرت آتشی در اختیار دارد که 95 درصد از کشورهای جهان آن را در اختیار ندارند.

\n\n

وی گفت: حزب الله این قدرت را دارد که در یک روز هزاران راکت و موشک به سمت اسرائیل شلیک کند و همزمان نیروهای هجومی برای کنترل بر مناطق نزدیک از حصار مرزی در منطقه الجلیل بفرستد. حزب الله اکنون به ارتشی به معنای واقعی کلمه تبدیل شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر