شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:
فکرشهر: نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:باید نیرو‌های شرکتی، قراردادی و کارگران در استان بوشهر تبدیل وضعیت شوند...
کد خبر: ۲۰۰۰۱۲۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

فکرشهر: نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:باید نیرو‌های شرکتی، قراردادی و کارگران در استان بوشهر تبدیل وضعیت شوند.

وی با گرامیداشت روز عصا سفید و تجلیل از روشندلان بر حمایت و تحقق مطالبات این عزیزان تأکید کرد و گفت: روشندلان شخصیت‌هایی کاملاً بزرگوار و شریف نیازمند حمایت ویژه هستند.

آیت اله صفایی بوشهری، حمایت از روشندلان در عرصه‌های اشتغال، ازدواج، مسکن، فعالیت‌های ورزشی، هنری، فرهنگی، آموزشی و تربیت فرزندان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: لازم است مسئولان این روشندلان توجه ویژه کنند و مسئولان به قوانین حمایت این قشر جامعه عنایت ویژه کنند، متأسفانه این قوانین اجرا نمی‌شود و روشندلان دچار مشکل شده‌اند و تمامی خیرین تقاضا می‌شود در عرصه حمایت از این مجموعه توجه ویژه‌ای شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، با گرامیداشت روز تربیت بدنی و ورزش خاطرنشان کرد: ورزش ایران و استان بوشهر نیازمند تحول بنیادین و علمی است.

امام جمعه بوشهر، احداث زیرساخت‌های استاندارد ورزشی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در تمامی سطوح، برنامه‌ریزی علمی، حمایت اساسی از ورزش قهرمانی و توجه به پیشکسوتان یک کاری ضروری است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، ورزش را مقوله راهبردی در جامعه دانست و تصریح کرد: متأسفانه ورزش به ویژه ورزش قهرمانی در استان بوشهر در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و حال خوبی ندارد و نیاز است به اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر ضمن توجه ویژه به این مجموعه کمک شود و آنان هم همت کنند ورزش استان را در شرایط عالی قرار دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از روحانیون و کسانی که در این عرصه تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

کارگران حمایت شوند

وی تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی، قراردادی و کارگران در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس عدالت شغلی باید نیرو‌های شرکتی، قراردادی و کارگران در استان بوشهر تبدیل وضعیت شوند، کارگران به ویژه مراکز صنعتی از جمله صنعت نفت باید امنیت شغلی داشته باشند.

صفایی بوشهری، اضافه کرد: کارگرانی هستند به سبب قراردادی بودن و شرایط خاصی که در قرارداد آنان لحاظ شده اگر تبدیل وضعیت نشوند امنیت شغلی ندارند و این در حالی است که حقوق آنان هم پایین است، بسیار شرایط سختی برای این قشر وجود دارد، همیشه اضطراب از بیکاری بعد از پایان دوره اشتغال دارند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه حقوق کارگران یاد شده کافی نیست گفت: نیاز است مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر نسبت به تبدیل وضعیت کارگران، نیرو‌های شرکتی و قراردادی به ویژه صنعت نفت توجه ویژه کنند تا این افراد از این شرایط سخت خارج شوند.

وی مردم‌داری و مردم پایگی را یکی از ساختار نظام مدیریتی اسلام دانست و اظهار داشت: ساختار نظام مدیریتی اسلام بر پایه خدمت به مردم و تمام عرصه‌های تمدن‌آفرینی، پیشرفت شخصی و اجتماعی قرار دارد و خداوند متعال دنیا برای مردم آفریده، پیامبران برای هدایت مردم فرستاده و کتاب آسمانی برای کمال و سعادت مردم نازل کرده است.

صفایی بوشهری در ادامه با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام اشتغال در نیرو‌های مسلح را یکی از حیاتی‌ترین مشاغل در اداره کشور دانست و خاطرنشان کرد: خدمت در نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج، مرزبانی، انتظامی و در دیگر حوزه‌های دفاع و امنیت شغل بزرگ، راهبردی و مایه افتخار است.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه نیرو‌های مسلح سپر فولادی در عرصه امنیت ملی به‌شمار می‌رود گفت: نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در تمامی ارکان نظام اسلامی باعث قدرت و عزت ملی هستند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران امتحان خوبی در صحنه‌های سرنوشت‌ساز در داخل و خارج از خود نشان دادند تصریح کرد: در ۸ سال دفاع مقدس، مدیریت و دفاع مرزی و حتی عرصه‌های تهدیدات خارجی کاملاً سربلند بودند و شهید قاسم سلیمانی نماد این اقتدار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر