يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با تکمیل سازه ۱۵ متری فرازبند اولیه، ضمن ایمن‌سازی کارگاه در برابر سیلاب‌های احتمالی پیش‌رو، زیرساخت‌های لازم به‌منظور تکمیل سامانه انحراف آب سد نیز آماده‌سازی شده است...
کد خبر: ۲۰۰۰۱۴۲
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با تکمیل سازه ۱۵ متری فرازبند اولیه، ضمن ایمن‌سازی کارگاه در برابر سیلاب‌های احتمالی پیش‌رو، زیرساخت‌های لازم به‌منظور تکمیل سامانه انحراف آب سد نیز آماده‌سازی شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی محمدی در بازدید از روند ساخت سد باهوش شهرستان تنگستان، بیان کرد: این طرح به‌منظور کنترل سیلاب‌های رودخانه باهوش و تکمیل سامانه جامع تامین آب نخیلات تنگستان (به همراه سد خاییز) در حال ساخت است.

وی افزود: این سد در یک حوضه آبریز به‌وسعت ۶۲۸ کیلومتر مربع واقع شده و با حجم مخزن ۱۸.۵ میلیون مترمکعب، ظرفیت مناسبی از آب را در اختیار بهره‌برداران شهرستان تنگستان قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به روند فعالیت کارگاه سد باهوش، گفت: عملیات اجرایی این سد در سال گذشته آغاز شده و باوجود وقوع چندین واقعه سیلابی از جمله سامانه مونسون که موجب بروز خسارات زیادی در شهرستان تنگستان شد، اجرای آن تا کنون بدون وقفه ادامه یافته است.

وی اظهار کرد: محوطه‌سازی و ساخت ساختمان‌های اداری، پشتیبانی و فنی، تامین مخازن سوخت و سامانه برق‌رسانی و راه‌اندازی سامانه بچینگ و سیلو بخشی از اقدامات تجهیز کارگاه این طرح است.

محمدی گفت: تا کنون ۱۱۵ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری و حفاری در جبهه‌های کاری مختلف این سد انجام شده است.

وی سازه فرازبند اولیه را یکی از اجزای مهم در راستای تکمیل سامانه انحراف آب نامید و اضافه کرد: به‌منظور ایجاد فضای مناسب برای ساخت سامانه انحراف آب، این فرازبند از جنس خاک-سیمان و با رویه بتنی با ارتفاع ۱۵ متر تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در ادامه به بازدید از سد خاییز پرداخت و آخرین وضعیت کارگاه این سد در مواجهه با سیلاب‌های پاییز و زمستان را بررسی کرد.

به گفته محمدی این سد در تابستان امسال نخستین بار عملیات آبیاری نخلستان‌های شبکه آبیاری و زهکشی اهرم را انجام داده و در زمان حاضر نیز دور دوم آبیاری از این سد در حال اجرا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر