پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۴۳۲
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

فکرشهر: معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: ارتقای شاخص‌های بهداشتی و سلامتی، توسعه اجتماعی و اقتصادی باعث افزایش جمعیت سالمندان این شهرستان شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فاطمه آهو خوش در نشست کمیته براهبردی برون بخشی شهرستان کنگان اظهار کرد: هم اینک چهار هزار و ۸۵۵ نفر از جمعیت این شهرستان سالمند هستند.

وی افزود: ارتقای سطح سلامت سالمندان در گرو مشارکت بین بخشی و برنامه‌ریزی دقیق و سنجیده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان یادآور شد: اجرای برنامه‌های نظام مراقبت از سالمندان پرخطر با هدف کاهش ابتلا و مرگ‌و میر سالمندان، پیشگیری از مرگ‌های زودرس سالمندان، افزایش آگاهی بخشی به سالمندان، ارتقای کیفیت زندگی سالمندان با بهبود حمایت‌های خانوادگی، اجتماعی، روانی و عاطفی، همکاری بین بخشی و درون بخشی ضروری است.

وضعیت قرمز سالمندان پرخطر در سطح شهرستان کنگان

کارشناس برنامه سالمندان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز گفت: از مجموع سالمندان این شهرستان یکهزار و ۷۵۳ سالمند مبتلا به پر فشارخون،۹۵۷ سالمند مبتلا به دیابت و ۵۴۹ سالمند نیز به هردو بیماری (دیابت و پرفشاری خون) مبتلا هستند که این آمار نشان‌دهنده وضعیت قرمز (سالمندان پرخطر) در سطح شهرستان است.

معصومه ارمی افزود: وجود نداشتن پایگاهی مختص سالمندان مجهز با امکانات ورزشی و فرهنگی و رفاهی، عدم مناسب‌سازی تقاطع کوچه‌ها و خیابان‌ها، عدم وجود سرویس‌های ایاب و ذهاب جهت مراجعه به‌موقع این گروه سنی به مراکز خدمات جامع سلامت از دیگر مشکلات سالمندان شهرستان کنگان است.

در این نشست برگزاری همایش‌های (قصه‌گویی و انتقال تجارب و دیدار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با نوه‌ها و برگزاری مسابقات والد فرزندی در مدارس) به‌منظور شادابی و نشاط روحیه سالمندان و همچنین ارسال مطالب آموزشی و فیلم‌های آموزشی دانشگاه مجازی سالمندان در گروه مجازی نمایندگان ادارات از سوی کارشناس برنامه به‌صورت هفتگی مصوب شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر