يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۹۴۶
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: به همه خیرین که قصد امور خیر و کمک دارند توصیه می‌کنیم تا کار‌های خیر خود را وقف و آن‌ها را ثبت کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمد رضا اسماعیل پور در همایش تجلیل از واقفین خیر اندیش در آستان مقدس امامزاده سلیمان گناوه اظهار داشت: وقف یکی از مصادیق احسان و باقیات الصالحات است و در دین مبین اسلام و در روایات پیامبر گرامی اسلام (ص) وائمه (ع) و پیرامون سنت حسنه وقف تاکید فراوان شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: تاکید به وقف تنها در دین اسلام مورد تاکید نبوده بلکه در سایر ادیان الهی نیز به این امر اهمیت داده و از خود موقوفاتی برجا گذاشته‌اند.

وی گفت: موضوع وقف و اهمیت آن در کشور ما سابقه طولانی دارد و در کشور و استان بوشهر موقوفاتی با قدمت چند صد ساله داریم.

وی بیان کرد: در طول تاریخ انسان‌هایی که جامعه خود را به دور فقر می‌خواستند و تلاش می‌کردند به گونه‌ای عمل کنند که عزت افرادی که از این موقوفات استفاده می‌کنند حفظ شود.

حجت الاسلام اسماعیل پور گفت: در شهرستان گناوه نیز موقوفات زیادی وجود دارد و خیرین این شهرستان به امور خیر اهمیت می‌دهند و کار‌های خیر زیادی توسط خیران انجام می‌شود.

وی بیان کرد: به همه خیرین که قصد امور خیر و کمک دارند توصیه می‌کنیم تا کار‌های خیر خود را وقف و آن‌ها را ثبت کنند.

وی گفت: ثبت موقوفات به نام متولی و وقف کننده انجام می‌شود و اداره اوقاف متولی موقوفاتی که متولی ندارد یا واقف قبل از فوت کسی را به عنوان متولی انتخاب نکرده است و لذا موقوفات به نام وقف کننده یا کسی که متولی انتخاب می‌شود، است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: خیرین موقوفات خود را با هر نیتی که در نظر دارند ثبت و وقف کنند و با نیت خود آن‌ها ادامه می‌یابد و باقی می‌ماند و نیت واقف هیچ گاه قابل تغییر نیست.

وی گفت: انتظار می‌رود خیرین با وقف امور خیری که در نظر دارند هم نام خود را جز واقفان قرار دهند و هم خیران دیگر را به قدم برداشتن در راه خیر و وقف تشویق کنند.

حجت الاسلام اسماعیل پور گفت: بسیاری از خیرین نیز وقف انجام داده، اما آن را به نام وقف سند نکرده‌اند که خیرین می‌توانند با نام هر کسی که تمایل داشته باشند وقف را ثبت و منافع آن را با هر نیت خیر به جامعه هدف مورد نظر خود وقف کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در موضوعات مختلف مانند کمک به بیماران خاص، زوج‌های جوان، فرزندآوری، قرآن کریم، غدیر، اهل بیت، افراد از کارافتاده و نیازمند، اشتغال جوانان و ... دامنه گسترده برای وقف وجود دارد و خیران می‌توانند در در این دامنه گسترده وقف انجام دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر