يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۰۴۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به حل مشکلات اشتغال جوانان شهرستان عسلویه گفت: پیوست‌های فرهنگی اجتماعی در منطقه عسلویه و پارس جنوبی تدوین و اجرایی شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، اکبر پورات در نشست پیگیری مصوبات و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت: امسال ۱۳ آبان در حالی برگزار می‌شود که شاهد افزایش جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس با حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی دیگر از کشور‌ها در غزه هستیم.

وی با محکوم کردن جنایات آمریکا و اسرائیل در فلسطین گفت: اسرائیل غاصب همه مراکز از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، منازل مسکونی و اورژانس مورد هدف قرار می‌دهد که نشان از اضمحلال و فروپاشی این رژیم غاصب است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تأکید بر محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب و آمریکا گفت: ۱۳ آبان یکی از مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی است که باید با حضور حماسی این جنایات محکوم شود.

پورات در ادامه با تأکید بر توجه به مسئولیت‌های صنایع و تأسیسات پارس جنوبی نسبت به حل مشکلات زیرساختی و عمرانی عسلویه تصریح کرد: به دلیل کمبود مدارس و فضای آموزشی مورد نیاز شهرستان عسلویه در سفر دوم رئیس جمهور مقرر شد با مدیریت اداره کل نوسازی مدارس و با همکاری و حمایت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در این شهرستان چند مدرسه احداث و مدارس باقیمانده و در دست احداث نیز تکمیل و تجهیز شود.

وی بهبود وضعیت راه‌های جنوب استان، ساخت و تکمیل جاده چریف در شهرستان عسلویه را یکی از مطالبات به حق مردم این شهرستان دانست و بیان کرد: این طرح‌ها در ماه‌های آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از آغاز ساخت یک مجموعه ورزشی آبی در شهرستان عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال آینده این مجموعه تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

پورات با اشاره به اینکه شهرستان عسلویه میزبان صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی است تصریح کرد: عسلویه به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور محسوب می‌شود، ولی با مشکلات بسیاری در حوزه بهداشت و درمان روبه‌رو است.

معاون استاندار بوشهر با تأکید بر توجه صنایع مستقر عسلویه نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال محیط پیرامونی اضافه کرد: شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در راستای احداث و تجهیز درمانگاه و بیمارستان مناسب شهرستان عسلویه اقدامات لازم انجام دهند.

وی توسعه فضا‌های آموزشی، بهبود فضا‌های ورزشی و تفریحی، رفع مشکلات ملوانان و تجار، بهبود زیرساخت‌های بندری و حل مشکلات آب و استقرار ادارات مستقل را از مطالبات به حق مردم این شهرستان دانست و بیان کرد: در سفر ریاست جمهور به عسلویه در راستای رفع این محرومیت‌ها طرح‌هایی تصویب شد که باید در زمان تعیین شده اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه بهبود وضعیت اشتغال جوانان شهرستان عسلویه در پارس جنوبی یکی دیگر از خواسته مردم این شهرستان است افزود: با توجه به استقرار شرکت‌های عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی و عسلویه باید زمینه اشتغال جوانان معرفی شده فراهم شود و تا محقق شدن آن پیگیری‌های مستمر انجام می‌شود.

پورات بیان کرد: باید پیوست‌های فرهنگی اجتماعی در منطقه عسلویه و پارس جنوبی تدوین و اجرایی شود و حل مشکلات شبکه آبرسانی عسلویه و نخل تقی نیز در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر