پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۱۳۲
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر از پیگیری دستگاه قضا برای تخصیص اعتبارات عوارض آلایندگی به استان خبر داد و گفت: اعتبارات عوارض آلایندگی استان بوشهر از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون پرداخت نشده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مهدی مهرانگیز در نشست با اعضای شورای شهر شیرینو و امام جمعه شهر سیراف با تأکید بر توجه به مطالبات مردم، اظهار داشت: تمام فعالیت‌ها و خدمات در همه عرصه‌ها باید در راستای تحقق مطالبات مردم باشد و مسئولان باید همواره در رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی استان بوشهر را توجه به حقوق عامه و حضور در متن مردم و بررسی مشکلات آن‌ها دانست و تصریح کرد: در سفر به شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر نشست با اعضای شورای شهر و روستا و بررسی مشکلات مردم است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر پیگیری حقوق عامه مردم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: به مسئولان قضایی در همه شهرستان‌های استان تأکید شده باید هر آنچه در حوزه قضایی شهر‌ها و روستا‌ها می‌گذرد مطلع باشند و ورود به مسائل حقوق عامه و بیت‌المال باید در اولویت قرار بگیرد.

مهرانگیز یکی از مطالبات مهم استان بوشهر به ویژه شهر‌های همجوار تأسیسات صنایع نفت و گاز را تخصیص اعتبارات عوارض آلایندگی دانست و خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان بوشهر یکی از موضوعاتی که مطرح شد تخصیص اعتبارات عوارض آلایندگی بود که از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون پرداخت نشده است و در این زمینه رئیس جمهور نیز به استاندار بوشهر دستور پیگیری داد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم ساحل‌نشین استان بوشهر درآمد آنان از محل صید، صیادی و ته لنجی تأمین می‌شود تصریح کرد: راه درآمدی تعداد زیادی از مردم به‌صورت یک دفعه قطع شود صحیح نیست و این در صورتی است که قبلاً چندین سفر تجاری به کشور‌های همجوار در سال داشته‌اند و در سال جاری با گذشت شش ماه از سال حتی یک سفر هم نرفته‌اند که با نظر مثبت رئیس جمهور به اولین سفر موافقت شد که ان‌شاءالله شاهد دومین سفر لنجداران نیز تا پایان سال باشیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از خارج شدن ۱۳ روستای شهرستان عسلویه از وضعیت اراضی موات خبر داد و خاطرنشان کرد: قبلاً ۱۳ روستای شهرستان عسلویه به‌عنوان موات اعلام شده بود که با پیگیری‌هایی که از دادستان کل کشور انجام شد ان‌شاءالله به زودی شاهد این اتفاق باشیم با خارج شدن این اراضی از موات، اسناد این اراضی صادر شود.

مهرانگیز به تحقق مصوبه هیئت دولت مبنی بر استخدام نیرو‌های نیرو‌های بومی استان بوشهر در صنایع و شرکت‌های وابسته به وزارت نفت گفت: به دادستان‌های استان بوشهر تأکید شده تا به همه شرکت‌های وابسته به وزارت نفت در عسلویه سرکشی کنند و لیست استخدامی را مورد بررسی قرار دهند، که آیا حد نصاب جذب و استخدام ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی رعایت شده است و در صورت تخلف برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

در این نشست رئیس شورای شهر شیرینو موضوعات دیگر، چون بازگشایی و رفع تصرف حریم دریا، تکمیل و تجهیز مرکز جامع سلامت و مشکلات دیگر شهر شیرینو را مطرح و رئیس کل دادگستری استان بوشهر بر پیگیری و رسیدگی این موارد تأکید کرد.

در این نشست امام جمعه سیراف ضمن بیان برخی مسائل شهر سیراف از اقدامات شایسته رئیس کل دادگستری استان بوشهر تقدیر و اضافه کرد: با اقدامات و تلاش رئیس کل دادگستری استان بوشهر امید در دل مردم استان بوشهر روشن شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر