شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۳۷۸
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

فکرشهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: باتوجه به شرایط خوب آب و هوایی نسبت به کاشت درخت در عرصه ۴۰۰ هکتاری محدوده سد دره امیری شهرستان دیلم در سال جاری اقدام شود تا شاهد سرسبزی و مقابله با آلودگی هوا در این منطقه باشیم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، "عباسعلی نوبخت" در بازدید از دره امیری شهرستان دیلم بعنوان بزرگ‌ترین پروژه آبخیزداری جنوب کشور اظهار کرد: کاشت درخت در محدوده سد دره امیری دیلم در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت قابل انجام است.

وی گفت: باتوجه به حوزه آبخیز ۱۵ هزار هکتاری سد دره امیری، عملیات بیولوژیک بالا دست را اجرایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در حاشیه این بازدید، تعداد سه اصله نهال بومی "کنار" در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت غرس کرد.

فرماندار دیلم نیز گفت: سد دره امیری، با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبخیزداری در کشور کمک شایانی در جلوگیری از هدر رفت و ذخیره سازی رواناب‌های بالادست، پیشگیری از فرسایش خاک و رسوب و بهره مندی اراضی پایین دست می‌کند.

محمد اسدی افزود: برای احداث این پروژه ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده که پارسال ۹۵ میلیارد ریال و امسال ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی اختصاص یافت.

وی یادآورشد: سد دره امیری با ارتفاع ١٧ متر و طول سرریز ۱۲۰ متر، پس از بهره‌برداری، ظرفیت ذخیره بیش از ٢ میلیون مترمکعب آب را دارد که بهره برداری از آن تحول خوبی در حوزه کشاورزی این شهرستان ایجاد می‌کند.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر و در مسیر رودخانه‌های فصلی استان‌های بالادست همجوار، دارای اراضی کشاورزی حاصلخیز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر