پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۴۰۸
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: در این راستا با افزایش سرعت وزش باد ارتفاع موج خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر به بیش از ۳ متر می‌رسد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، فرج‌الله شکوهی پور با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر، اظهار داشت: این هشدار دریایی تا ۲۵ آبان‌ماه ادامه دارد و در این زمینه ضمن افزایش سرعت وزش باد خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

وی سرعت وزش باد در هشدار دریایی سطح زرد دریایی استان بوشهر را ۴۰ کیلومتر در ساعت دانست و بیان کرد: سرعت وزش باد تا بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده، و ارتفاع موج دریا خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۳ متر افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزایش ارتفاع موج خلیج فارس، اختلال موقت در تردد‌ها و فعالیت دریایی را از جمله مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست.

شکوهی پور ضمن تأکید بر پرهیز از تردد دریایی با شناور سبک توصیه کرد: احتیاط و رعایت موارد ایمنی در تردد دریایی به‌ویژه شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی یک ضرورت و لازم است، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

وی جهت وزش باد در استان بوشهر را متغیر، به تدریج از بعد از ظهر جنوب شرقی تا جنوب غربی دانست و تصریح کرد: وزش باد اکنون با سرعت بیش از ۳۶ کیلومتر در ساعت و از ظهر فردا در شمال خلیج فارس به‌تدریج شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر