يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۵۷۱
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵

فکرشهر: یکی از دوستداران محیط زیست اقدام به غرس ۲۰۰ نهال میوه در کوچه‌های شهر بوشهر کرد.

به گزارش فکرشهر، "نرگس فقیه" روز شنبه در آیین درختکاری در محله رایانی بوشهر در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده توسط شهرداری منطقه ۲ بوشهر، میزان فضای سبز در محلات جنوبی این شهر بسیار پایین است.

وی افزود: به غیر از پارک بزرگ لیان که در خارج از فضای شهری و در حومه محلات جنوبی شهر بوشهر قرار دارد، جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری این محلات فاقد فضای سبز گسترده است.

این دوستدار محیط زیست تصریح کرد: بر این اساس و در گام نخست طرح درختکاری کوچه‌های محلات جنوبی بوشهر با شعار " هر شهروند یک درخت" با نام طرح "محله سبز" را آماده و به چندین اداره دولتی ارسال کردم که در نهایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر حاضر به همکاری در این بخش شدند.

وی بیان کرد: اگر چه بخش عمده‌ای از هزینه‌ها از جمله خرید نهال را متقبل شدم، اما این دو اداره کمک شایانی برای اجرایی کردن این طرح انجام دادند.

فقیه ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان بوشهر، عنوان کرد: فرماندار نیز تلاش‌های فراوانی برای هماهنگی با ادارات دولتی انجام داد که عده‌ای از این ادارات قول دادند در ادامه روند اجرای این طرح همکاری کنند.

وی بیان کرد: در فاز اول، کاشت نهال‌های نارنج، لیمو، پرتقال و نارنگی در مناطق جنوبی شهر بوشهر در دست اجرا است و در فاز بعدی نیز کوچه‌های مرکزی شهر را زیر بار این طرح قرار می‌دهیم.

فقیه یادآور شد: شهروندان از این اقدام استقبال کرده و در آماده سازی کاشت نهال‌های میوه در کوچه‌ها همکاری می‌کنند.

این دوستدار محیط زیست درخواست کرد: با توجه به بالابودن هزینه‌ها، به دلیل تاثیری که کاشت نهال‌های میوه در زیباسازی مبلمان شهری و روحیه همشهریان دارد از مسوولان دولتی و دوستداران محیط زیست تقاضای همکاری و همیاری برای اجرای این طرح دارم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر