جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۷۶۵
جمعه ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱

فکرشهر: رییس شورای اسلامی بوشهر گفت: با تغییرات فصلی و مطلوب شدن هوا، از اوایل پاییز تا نوروز شاهد حضور گسترده گردشگران در بوشهر هستیم که برای استفاده عمومی از ساحل این شهر، نیاز است که شهرداری از نصب چادر در این محدوده جلوگیری به عمل آورد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، وحید نیک‌روش در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بوشهر اظهار کرد: حضور گردشگران در بوشهر فقط مختص به نوروز نشده و با مطلوب شدن هوا شاهد حضور فراوان مسافران در این شهر به ویژه در تعطیلات آخر هفته در پاییز و زمستان هستیم.

وی افزود: حضور مسافران و گردشگران فرصتی مناسب برای اقتصاد شهری و گردشگری بوشهر است از همین رو شهرداری انجام خدمات عمومی مثل حمام عمومی، سرویس‌های بهداشتی و پارک‌های ساحلی را جهت استفاده شهروندان و گردشگران به نحو مطلوب آماده سازی و بر کار پیمانکاران نظارت مطلوب داشته باشد.

رییس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: برپایی چادر در نوار ساحلی به سیمای و منظر شهر خدشه وارد خواهدکرد که شهرداری از حالا باید نصب چادر در نوار ساحلی را ممنوع کند.

نیک روش با اشاره به افزایش سگ‌های بلاصاحب در شهر گفت: با توجه اینکه پیمانکاری جهت جمع آوری این سگ‌ها وجود دارد، انتظار می‌رود شهرداری در این امر نظارت جدی تری داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر ادامه داد: در ایام بارندگی اخیر با توجه حجم بالای بارش‌ها شاهد آبگرفتگی در برخی از نقاط شهر بودیم که تعدادی از کانال‌های خروجی آب که سال گذشته لایروبی و بازگشایی شده بود توسط عده‌ای مسدود شده بود.

وی بیان کرد: شهرداری باید این کانال‌های مسدود شده را بازگشایی و خروجی جدید نیز طراحی و احداث کند تا شاهد کمترین حجم آبگرفتگی در ایام بارندگی در سطح شهر باشیم.

رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای بوشهر خواستار مشارکت شهروندان بوشهری در پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون شد.

حمیده هلال بحر با بیان اینکه دیابت و فشار خون از بیماری‌های خاموش، اما تهدید کننده جدی سلامت شهروندان است، گفت: پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون از تاریخ ۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه در سراسر کشور برای افراد ۱۸ سال به بالا در حال اجراست که از شهروندان بوشهری درخواست می‌شود در راستای سلامتی و تندرستی خود در این پویش شرکت کنند.

وی ادامه داد: بیماریابی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون و همچنین افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها، اهمیت تشخیص زودرس و کنترل دیابت و پرفشاری خون از اهداف اجرای این پویش ملی است.

رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای بوشهر با اشاره به تفاهم نامه مرکز بهداشت و شهرداری بوشهر گفت: با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی، اجتماعی مقرر شد دو ایستگاه سیار نیز جهت اجرای این پویش در نوار ساحلی برپا شود.

وی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، کوچه بدر ۹ در کوی نیدی به نام پرستار شهیده "زهرا رگبار" نام گذاری شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر