جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کلنگ ساخت ۲ کتابخانه در روستا‌های «درودگاه» و «بُنداروز» شهرستان دشتستان بر زمین زده شد...
کد خبر: ۲۰۰۱۷۸۰
جمعه ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: باید زیرساخت‌های دسترسی آسان مردم به کتاب را فراهم کنیم.

به گزارش فکرشهر، احمد بنافی در در آیین کلنگ زنی ساخت ۲ کتابخانه در روستا‌های «درودگاه» و «بُنداروز» شهرستان دشتستان بر تأکید بر اینکه کتاب بر گردن ما حق دارد، اظهار کرد: باید زیرساخت‌های دسترسی آسان مردم به کتاب را فراهم کنیم.

فرماندار دشتستان افزود: ساخت کتابخانه‌ها بسیار به ما کمک می‌کند که جوانان را در جهت تعلیم و تریبت صحیح هدایت کنیم و امروز کلنگ زنی این ۲ پروژه، برداشتن یک قدم مؤثر و مفید در این راستا است.

ساخت دو کتابخانه روستایی در شهرستان دشتستان

وی تصریح کرد: در شهرستان دشتستان نباید بگذاریم که علاقمندان به کتاب مظلوم واقع شوند بلکه باید همه کمک کنند که دشتستان به عنوان یک شهرستان در پیشانی فرهنگ استان و کشور بدرخشد.

به نوشته مهر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر نیز، با بیان اینکه نقش کتابخانه در پیشرفت جوامع روستایی بی بدیل است به طوری که هیچ جایگزینی برای آن وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: روستا یا شهری که اهل کتاب و مطالعه باشد قطعاً موفق تر، با نشاط تر، با انگیزه‌تر و پویاتر است.

حیدر راهب، با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی روستا‌های دورودگاه و بنداروز هر کدام به متراژ ۲۸۰ متر مربع احداث خواهد شد، اظهار کرد: اعتبار این ۲ پروژه در مجموع بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال است که نیمی از این اعتبار توسط خیرین، دهیاری و نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس شورای اسلامی و نیمی دیگر از اعتبار آن نیز از محل تملک دارایی توسط فرمانداری دشتستان تأمین خواهد شد.

ساخت دو کتابخانه روستایی در شهرستان دشتستان

وی افزود: سقف مدت زمان ساخت این ۲ پروژه ۲۴ ماه است، اما اگر اعتبارات به طور کامل تخصیص یابد، پیش بینی می‌کنیم که این ۲ پروژه طی یکسال آینده ساخته و به بهره برداری برسد و مورد استفاده مردم و جوانان قرار گیرد.

راهب تصریح کرد: با توجه به رویکرد توسعه عدالت فرهنگی دولت سیزدهم، این اتفاق در سایر روستا‌هایی که جمعیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر داشته باشند نیز خواهد افتاد، اما لازمه آن، همراهی خیرین، مردم و دهیاری آن روستا‌ها است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر