شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل امور مالیاتی در نشست خبری:
مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر، معافیت‌های مالیاتی بی حدی وجود دارد و صنایعی که وجود دارند، سهم مالیاتی استان را تحت الشعاع قرار داده است که به همین دلیل با رفع معافیت‌ها هر سال میزان مالیات ما افزایش می‌یابد...
کد خبر: ۲۰۰۲۸۱۸
يکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
فکرشهر

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر، معافیت‌های مالیاتی بی حدی وجود دارد و صنایعی که وجود دارند، سهم مالیاتی استان را تحت الشعاع قرار داده است که به همین دلیل با رفع معافیت‌ها هر سال میزان مالیات ما افزایش می‌یابد.

پتروشیمی‌ها ۱۰ سال معاف از مالیات بودند

به گزارش «فکرشهر»، «محمدجواد رستمی»، امروز یک شنبه ـ ۳ دی ماه ۱۴۰۲ ـ در جمع خبرنگاران، گفت که «به طور مثال پتروشیمی‌ها ۱۰ سال معاف از مالیات بودند» و ادامه داد: کلیه فعالین اقتصادی در مناطق ویژه نیز از مالیات معاف بودند که اصلاح قوانین انجام گرفت و از دی ماه اجرایی شده و معافیت مالیاتی مناطق ویژه برداشته شد.

سهمیه مالیاتی استان برای امسال، ۱۳ هزار و دویست میلیارد تومان است

وی گفت: سهمیه مالیاتی استان برای امسال، ۱۳ هزار و دویست میلیارد تومان است در صورتی که استانی مانند ایلام، یک ششم استان بوشهر است، اما سیاست و برنامه عملکردی ما جوری بوده که این فشار به کف جامعه نفوذ نکند و یا با شیبی ملایم این اتفاق بیفتد.

رستمی بیان داشت: سال گذشته، فشاری بر روی کسبه و افرادی که دستگاه پوز داشتند وارد شد که به دلیل نداشتن حساب مشخص کسبه بود و ما به این ماجرا ورود کردیم تا مالیات‌ها به حقیقت نزدیک‌تر شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر این را هم گفت که «چون مردم نقش مالیات را در زندگی خود نمی‌بینند، برای پرداخت آن نیز انگیزه‌ای ندارند» و توضیح داد: دو نوع مالیات شامل مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم از مردم گرفته می‌شود که مالیات مستقیم مانند مالیاتی است که از کسبه گرفته می‌شود و خرج امور دولت می‌شود در مواردی مانند حقوق کارمندان و… و در مالیات غیرمستقیم که ارزش افزوده یکی از آنهاست، عوارض مستقیم به استان می‌آید و سال گذشته حدود ۳ هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها رفته است.

در ۸ ماه جاری، حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها واریز شده است

وی اضافه کرد: در ۸ ماه جاری، حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها واریز شده است.

رستمی گفت: در سال ۱۳۹۹ حدود ۴۰ هزار اظهارنامه از افراد حقیقی گرفته بودیم که این میزان با اجرای طرح جامع مالیاتی اکنون به بیش از ۱۱۳ هزار اظهارنامه رسیده است.

وی بیان داشت: تاکنون وصول امور مالیاتی استان بوشهر، ۹۲۶۷ میلیارد تومان بوده است و جزو استان‌هایی بوده ایم که بیش‌ترین تحقق را داشته ایم.

استان بوشهر از نظر اهمیت مالیاتی و میزان وصول استان پنجم کشور است

محمدجواد رستمی افزود: اگر به صورت استانی در نظر بگیریم، استان بوشهر از نظر اهمیت مالیاتی و میزان وصول استان پنجم کشور است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر اضافه کرد: هدف ما، آرام‌کردن مردم است و با ایجاد نارضایتی بین مردم به دلیل مالیات مقابله می‌کنیم؛ به طور مثال چند روز پیش در برازجان حضور پیدا کرده و با اداره آنجا برخورد کردیم که نباید مالیات‌های بالا برای افراد صادر شود و نباید این مالیات‌ها به گونه محاسبه شود که نارضایتی در بین مردم ایجاد شود.

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر