دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۸۱۹
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: مزرعه زیستی خاک پالایی ویژه مواد نفتی با ظرفیت پاک‌سازی سالانه ۲۵۰۰ مترمکعب خاک آلوده در منطقه نفتی گوره شهرستان دیلم استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: با راه اندازی این مزرعه زیستی، در سال اول فعالیت ۲۵۰۰ متر مکعب خاک آلوده پالایش می‌شود.

غلامرضا کمالی افزود: انتظار می‌رود تا پایان سال خاک آلوده موجود پالایش شود و در صورتیکه مجدد خاک دچار آلایندگی نفتی شد، با سرعت بیشتری پاک‌سازی انجام شود.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود به فعالیت شبانه روزی از آلایندگی محیط زیست جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی مشاور زیست فناوری نفت پاک هم اظهار داشت: این شرکت برنده مناقصه پاکسازی خاک‌های آلوده به مواد هیدروکربنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران شده است.

روزبه بهی گفت: این شرکت بعد از برنده شدن در مناقصه، مطالعاتی را روی خاک‌های آلوده و همچنین امکان ساخت یک سایت پاکسازی خاک‌های آلوده به مواد هیدروکربنی را در همین منطقه انجام داده است.

وی افزود: مزرعه زیستی ایجاد شده، قابلیت پذیرش ۲۵۰۰ مترمکعب خاک آلوده را دارد که این میزان را در طی زمان طرح با استفاده از روش‌های زیست پالایی، تجزیه و عاری از مواد هیدروکربنی می‌کند تا به حد مجاز آلایندگی محیط زیست برسد.

بهی ادامه داد: بعد از این فرایند امکان دارد در این خاک گیاه کاشته شود و یا از منطقه‌ای که انتقال داده شده برگردانده شود.

وی گفت: زمان کل اجرای این طرح ۱۵ ماه است که در سه ماه اول، برمحور مطالعاتی و ساخت مزرعه زیستی متمرکز بوده و در ۱۲ باقیمانده پاک‌سازی انجام می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر