پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر از طراحی ایجاد فضای تفریحی و جنگل‌کاری در اراضی ۱۵۰ هکتاری اطراف نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا اقدامات اولیه در حال انجام است...
کد خبر: ۲۰۰۲۸۳۷
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

فکرشهر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر از طراحی ایجاد فضای تفریحی و جنگل‌کاری در اراضی ۱۵۰ هکتاری اطراف نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا اقدامات اولیه در حال انجام است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمدهادی رستمیان صبح امروز در بررسی استاندار، شهردار و برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی از اراضی حریم نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه این نیروگاه دارای حریم ایمنی و امنیتی خاصی است، اظهار داشت: در این حریم ضوابط ساخت و ساز و اجرا طرح‌های مسکونی و خدماتی تحت شرایط خاصی است و اجازه ساخت واحد‌های مسکونی وجود ندارد.

وی، طراحی فضای تفریحی و خدماتی را در این اراضی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به ضرورتی که نسبت به پهنای تفریحی و خدماتی و فضای سبز احساس می‌شود این مهم در این اراضی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر مساحت اراضی اطراف نیروگاه اتمی بوشهر برای اجرا طرح‌های یادشده را حدود ۱۵۰ هکتار اعلام و بیان کرد: بعد از گذر سرتل به تنگک‌ها این اراضی با یک رقوم توپوگرافی و شرایط خاص در یک بررسی‌های اولیه که مشاور انجام داده و برنامه‌های شهرداری بوشهر به نظر می‌رسد این پهنا قابلیت یک برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن طرح اوقات فراغت مردم دارد.

رستمیان اضافه کرد: در اراضی ۱۵۰ هکتاری حریم نیروگاه اتمی بوشهر که طرح اولیه آن مشاور ارائه داده موضوع کاشت درخت و اجرا طرح جنگل‌کاری است و بعد از آن ایجاد و فراهم شدن فضا‌های تفریحی و فراغتی برای مردم در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اکنون گام‌های اولیه این طرح در حال اجرا است، گفت: مطالعات اولیه این طرح در حال اجرا است و پس از بازدید میدانی از این طرح وظایف و کار‌هایی برای دستگاه‌های مختلف تعیین و مشخص شد. بعد از پیگیری لازم بر اساس صورت جلسه امید است بتوان گام دوم و بررسی دقیق‌تر و بیشتر با همکاری و همت مدیران شهری خصوصاً شهرداری بوشهر انجام شود و وارد گام‌ها و فضای اجرایی کار شویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر