پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۸۵۴
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ساحلی مستعد کشت حرا در استان بوشهر شناسایی شده تا با کمک مردم و همیاران طبیعت کاشت شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالحسین گرشاسبی در آئین کاشت درختان حرا در سواحل شهر دلوار تنگستان عنوان داشت: یکی از فرصت‌های بسیار خوب در کشور طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت است که از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ طی چهار سال یک میلیارد درخت در کشور تولید و کاشت خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: کاشت نهال‌هایی که در طول سال در استان‌های مختلف تهیه می‌شود بالغ بر ۲۵۰ میلیون اصل نهال است که با تلاش شبانه روزی همکاران در منبع طبیعی و حمایت‌های همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود هم از لحاظ کی و کیفی گونه‌های سازگار با اقلیم استان بوشهر تهیه می‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: ۷۵۰ هزار اصل نهال‌های تولید شده از ۳میلیون ۷۵۰ هزار اصل تولید شده مربوط به نهال حرا است که با آب و هوای استان سازگار است.

وی اضافه کرد: در استان ۱۲ هزار ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی مستعد کشت حرا شناسایی شده که بتوانیم در طول این چهار سال با کمک مردم و همیاران طبیعت کاشت شوند.

گرشاسبی بیان کرد: بیش از ۲۷۰ کانون گرد و غبار در اطراف کشور احاطه کرده و در خود کشور نیز کانون‌های زیاد گرد و غبار وجود دارد و در استان بوشهر ۱۶ کانون گرد و غبار است و تنها راه نجات کره زمین و در ایران اسلامی با بحث‌هایی که وجود دارد خشکسالی تغیر اقلیم، گرمایش زمین، تنها راه و چاره آن درخت کاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خواستار تولید نهال با همکاری مردم، دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی در استان شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر