جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: طبق آخرین آمار، جمعیت این استان تا پایان آذر ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۲۰۸ هزار نفر رسیده است...
کد خبر: ۲۰۰۳۰۸۶
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: طبق آخرین آمار، جمعیت این استان تا پایان آذر ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۲۰۸ هزار نفر رسیده است.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، اسکندر پاسالار بیان کرد: در اداره کل ثبت احوال استان بوشهر اقدامات متفاوتی در زمینه دولت الکترونیک و هوشمندسازی در دو سال اخیر انجام گرفته و با راه‌اندازی سامانه سهیم با ۱۹ خدمت، گام مهمی در ارتباط بدون واسطه با مردم و ارائه خدمت به آن‌ها برداشته شد.

وی افزود: امسال هم سامانه‌ای دیگر در ثبت احوال کشور به نام «وضعیت اتاق جمعیت» راه‌اندازی شد که بررسی جمعیت را مکان محور کرده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به این‌که در حوزه جمعیتی این اداره کل تحولات جمعیتی را در دو سال اخیر ماهانه رصد می‌کند، اعلام کرد: طبق آخرین آمار، جمعیت استان به یک میلیون و ۲۰۸ هزار نفر تا پایان آذر ۱۴۰۲ رسیده است.

وی با بیان این‌که در زمینه نرخ رشد جمعیت و قانون جوانی جمعیت در ۹ ماه امسال افزایش یک درصدی نسبت‌به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم، گفت: همچنین فوتی‌های امسال نسبت‌به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد و در ازدواج نیز آمار‌ها در سه ماهه نخست امسال افزایش داشته است.

پاسالار با اشاره به این‌که استان بوشهر ۹۵ سال است که ثبت احوال دارد، عنوان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد در این مدت همواره اسم‌های مذهبی، چون محمد، زهرا، فاطمه، علی و حسین از اسامی مورد انتخاب مردم بوده است.

وی گفت: در ۹ ماه امسال اسامی حسین، محمد، علی، امیرعلی و امیرحسین بیشتر نام انتخابی برای پسران و فاطمه، زهرا، رستا، نورا و زینب بیشترین نام‌های انتخابی والدین برای دختران بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر