پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: پست‌های مهم امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در این شهرستان بلاتکلیف هستند...
کد خبر: ۲۰۰۳۲۲۰
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: پست‌های مهم امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در این شهرستان بلاتکلیف هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با اشاره به اهمیت اکرام یتیم اظهار کرد: امروزه کمتر کسی است که کمک به ایتام را از بُعد اخلاقی مورد تأیید قرار ندهد و بر این امر صحه نگذارد.

وی اضافه کرد: با اندک نظری به روایات به عنوان یکی از برترین منابع انسان‎ساز، در خواهیم یافت که کمک به ایتام صرفاً از نقطه ‎نظر اخلاق مورد توجه نیست، بلکه علاوه بر آن آثار و نتایج زیادی بر کمک به ایتام مترتب است که این مسئله، توجه به کمک به یتیمان را دو چندان می‌کند.

امام جمعه برازجان با اشاره به اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دست رضاخان بیان کرد: در ۱۷ دی ۱۳۱۴ شمسی حکومت رضاخانی قانون کشف حجاب را وضع کرد و زنان و دختران ایرانی را از استفاده چادر، روبنده و روسری منع کرد.

وی با بیان اینکه این قانون اوج سیاست‌های رضاخان در ستیز با فرهنگ ایرانی اسلامی این سرزمین بود تاکید کرد: حجاب و عفاف پیش از آنکه دستوری اسلامی باشد، فرهنگی ایرانی بوده است.

حجت‌الاسلام مصلح افزود: اینکه گفته می‌شود این اعراب بودند که بر ایرانیان حجاب عربی را تحمیل کردند، شبهه‌ای بی‌پایه و اساس است. زنان ایران‌زمین، قبل از اسلام حجاب داشتند و زنان عرب جاهلی، پیش از اسلام فاقد این نوع پوشش بودند.

وی با اشاره به قیام خونین مردم قم در اعتراض به چاپ مقاله توهین‌آمیز روزنامه اطلاعات تصریح کرد: جایگاه قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ در سیر تطورات و تحولات انقلاب اسلامی، جایگاه ویژه‌ای است چرا که این قیام مردمیِ روحانیت‌محور، آغازگر تحولی اساسی و بنیادین در انقلاب اسلامی بود که با برگزاری اربعین‌ها، نمونه‌ای درخشان از استفاده سیاسی از سنت‌های شیعه، به پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی انجامید و ۱۳ ماه بعد از وقوع قیام ۱۹ دی تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه برازجان به حادثه تروریستی کرمان اشاره کرد و افزود: ۲ انفجار دلخراش روز چهارشنبه در مسیر مزار سردار دل‌ها، حکایت از هم عهدی مزدوران خبیث استکبار با صهیونیست‌های خبیث دارد که برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های راهبردی شأن، مرتکب شده اند.

وی افزود: این واقعه نشان داد، شهید سلیمانی برای دشمن از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است و همچنان از تربت و وصیت و راه و رسم سلیمانی می‌ترسند. عامل اصلی این حادثه تروریستی رژیم سفاک و جلاد صهیونیستی و آمریکای جنایتکار است که باید منتظر انتقام سخت و تاوان سنگین آن باشند

لزوم رفع خلأ مدیریتی

مصلح تاکید کرد: علی رغم تماس‌ها و پیگیری‌های مستمر و حساسیت شهرستان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی، بعضی از پست‌های کلیدی شهرستان چندین ماه و بعضاً چندین ساله بدون دلیل موجه با سرپرستی و بدون رئیس اداره می‌شوند که قطعاً به ضرر شهرستان و مردم منطقه است.

وی گفت: از جمله آن‌ها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی است هر دوی این اداره‌ها می‌توانند نقش مؤثر و خطیری در عرصه‌های فرهنگی تبلیغی داشته باشند و با سرپرستی اداره می‌شوند که عملاً کارایی لازم را در عرصه فرهنگی تبلیغی و اجتماعی ندارند. همچنین منطقه انتظامی با این همه معضلات اجتماعی امنیتی و حساسیت آن چند ماهه که با سرپرستی فرماندهی می‌شود.

وی افزود: این خلأ مدیریتی قطعاً بر عملکرد این ادارات و نهاد‌ها موثرند انتظار می‌رود مدیران استانی قبل از آنکه بخواهند مدیری را از این شهرستان بردارند فردی کارآمد و متناسب تعیین و مشخص نمایند تا خللی در مدیریت‌های مهم شهرستان ایجاد نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر