شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۴۰۴
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب، باید برنامه‌ریزی در حوزه آب برای افق دور دست انجام شود تا استان برای تامین آب به خودکفایی برسد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله صفایی بوشهری در بازدید از آب‌شیرین‌کن در حال ساخت نیروگاه اتمی به همراه استاندار بوشهر و مسئولان حوزه آب و فاضلاب استان بیان کرد: استان بوشهر به لحاظ تاریخی با بحران کم‌آبی مواجه آب بوده که با هدف رفع این بحران در چند سال اخیر اقدامات بسیار اساسی و ارزشمندی در این حوزه اجرایی شده است.

وی افزود: طرح‌های آبرسانی استان بوشهر در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی با سرعت و فراگیری بیشتری در حال اجراست که این روند نویدبخش پایداری آب شرب استان در آینده است.

امام جمعه بوشهر همچنین از تلاش‌های استاندار، شرکت آب وفاضلاب استان و نیروگاه اتمی بوشهر به‌واسطه اقدامات صورت گرفته در حوزه آبرسانی استان قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به مسائل اقلیمی و خشکسالی باید برنامه‌ریزی برای افق ۱۴۱۵ و۱۴۳۰ استان در بخش آب به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا استان بوشهر برای تامین آب به خودکفایی برسد.

استاندار بوشهر نیز گفت: استانداری بوشهر از آغاز دولت سیزدهم تمرکز ویژه بر حوزه آبرسانی داشته و با این نگاه راهبردی اقدام‌های زیادی در حوزه آب استان انجام شده است.

احمد محمدی‌زاده افزود: در این زمینه برای رفع وابستگی استان بوشهر به آب شرب سایر استان‌ها طرح‌های شاخصی عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: در دولت سیزدهم با نگاه ویژه دولت و وزارت نیرو طرح‌های متنوعی در حوزه آبرسانی استان بوشهر عملیاتی شده است.

ابوالحسن عالی افزود: در این حوزه در دهه فجر انقلاب اسلامی شمار قابل توجهی از طرح‌های شرکت آبفا استان بوشهر افتتاح و عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: امید می‌رود با مجموعه این طرح‌ها شاهد بهبودی بیش از پیش وضعیت آب شرب هم استانی‌ها باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر