جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۶۴۹
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: مرکز این شهرستان دومین شهر استان بوشهر برای اجرای برنامه سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع) انتخاب شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، " عصمت حیدری " روز چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه بمنظور اجرای برنامه سلامت خانواده اظهارکرد: در همین راستا اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسانه‌ها برای مراجعه مردم به پایگاه‌های سلامت جهت تشکیل و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت ضروری است.

وی افزود:برخی اطلاعات ۳۰ درصد جمعیت شهر گناوه در پرونده الکترونیک سلامت به روز نیست که برای بهره مندی از مزایای اجرای برنامه سلامت باید اطلاعات پرونده افراد بروز رسانی شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه یادآور شد: شیوع بیماری‌های غیرواگیر، افزایش شهرنشینی و تغییر سبک زندگی، اتخاذ راهبرد و سیاست‌های جدید در زمینه ارتقای سلامت، کنترل، پیشگیری و مراقبت‌های درمانی از عمده دلایل اجرای برنامه سلامت خانواده است.

حیدری تصریح کرد: در اجرای این برنامه، پزشک و مراقب سلامت تنها به درمان بیماری فرد و رفع علت مراجعه او نمی‌پردازد و سعی می‌کنند تمام نیاز‌های جسمی، روانی و اجتماعی بیمار را که می‌تواند سلامت او را به خطر بیاندازد شناسایی و در مقابل آن اقدام مناسب انجام دهند.

وی ادامه داد: در این برنامه برای ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها با راهنمایی و آموزش خانواده‌های تحت پوشش و بهره‌گیری از مشارکت مردمی در ترویج سبک زندگی سالم از پیدایش بیماری‌ها جلوگیری می‌شود.

حیدری گفت: در قالب برنامه سلامت خانواده در صورت بروز علایم بیماری در فرد و هر یک از خانوار وی با شناسایی سریع و درمان به هنگام از پیشرفت بیماری به سمت مراحل شدیدتر جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: آسان شدن ارایه مستمر مراقبت‌های گروه سنی به خدمت گیرندگان، امکان بیان مشکلات و آسیب‌های پنهان در نتیجه ایجاد اعتماد ناشی از آشنایی و تداوم خدمات و ارتباط طولانی مدت با تیم سلامت، کشف بیماری‌های خاموش و پنهان، جلوگیری از تداخل دارو‌ها در نسخه‌های پراکنده، پیشگیری از مصرف همزمان دارو‌های یکسان با نام‌های تجاری متفاوت و اطلاع از روند آزمایشات و اقدامات پاراکلینیکی و تشخیص زودهنگام از عمده مزایای این برنامه است.

وی بیان کرد: برای اجرای این برنامه در شهر گناوه برحسب استاندارد‌های تعیین شده به ۲۹ پزشک، سه دندانپزشک، ۲۹ مراقب سلامت – ماما، پنج کارشناس تغذیه، پنج کارشناس روان، هفت کارشناس بهداشت محیط و یک کارشناس بهداشت حرفه‌ای و فضا و امکانات لازم نیاز است.

رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به اینکه برنامه سلامت شامل شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر می‌شود، گفت: در زمینه تامین فضای فیزیکی و امکانات و تجهیزات می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی و خیران مشارکت و همکاری کنند.

شهرستان گناوه با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر