پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۱۸۱
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

فکرشهر: معاون سیاسی و امور اجتماعی فرماندار کنگان گفت: فضای مطالعه مناسب در شهرستان کنگان فراهم شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، مهدی قاسمی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی با اشاره به اهمیت فضاسازی در کتابخانه‌های عمومی گفت: اگر کتابخانه عمومی جایی باشد که در آن فرد به محض گام گذاشتن در آن حس کند که در فضایی قرار گرفته که امکانات و توانمندی‌ها به او اضافه می‌شود و ذهنش برای خلق کردن و رویاپردازی به تکاپو بیفتد، هر دانشی در این کتابخانه برای فرد ایجاد شود، پایدار خواهد بود و خالق ارزش افزوده‌ای برای ذهن مردم است.

وی اظهار کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آمادگی لازم برای همکاری در رفع موانع و مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان را دارد.

بخشدار بخش سیراف آمادگی روستای پرک جهت ایجاد خدمات پیشخان کتابخانه‌ای اعلام کرد. در پایان فاطمه هلالیان رابط فرهنگی کتابخانه‌های شهرستان به تشریح برنامه‌های فرهنگی به مناسبت دهه فجر پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ایجاد خدمات پیشخان کتابخانه‌ای در روستا‌های فاقد کتابخانه شهرستان کنگان به زودی آغاز خواهد شد، افزود: عنایت به پیگیری‌های صورت گرفته جهت ایجاد پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در روستا‌های فاقد کتابخانه (جمعیت زیر ۲ هزار و ۵۰۰) شهرستان کنگان، مکاتبات و رایزنی‌های لازم با مقامات محلی روستا‌های مذکور برای فراهم نمودن امکانات جهت ایجاد خدمت یاد شده پس از تصویب در کمیته ایجاد کتابخانه‌های عمومی کشور، صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان در این جلسه اظهار کرد: وجود کتابخانه در جامعه امروزی بسیار با اهمیت تلقی می‌شود، زیرا به تغذیه حیات فکری و روحی مردم کمک نموده، مواریث فرهنگی، دانش‌های نهفته، تفکر گذشتگان و اندیشه‌های موجود را به نسل‌های آینده انتقال می‌دهد و به گواه تاریخ، کتابخانه نیرومندترین پایگاه برای محفوظ ماندن ذخایر و سرمایه‌های معنوی جامعه است.

پشتیبان‌نژاد افزود: تمام تلاش ما در اداره کتابخانه‌های عمومی این است که خالصانه و با گشاده رویی در سنگر فرهنگی خدمت کنیم و به همین خاطر ایجاد پیشخان خدمات کتابخانه‌ها در روستا‌ها در برنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار گرفته است، زیرا این کتابخانه‌های روستایی می‌توانند با توسعه و ارتقا دانش بومی روستاییان نقش بی‌بدیلی در توسعه پایدار داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر