يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۶۲۸
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

فکرشهر: رییس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: بوشهر به عنوان میزبان شایسته نفت، درگیر مسائل زیست محیطی و انواع بیماری‌ها برای ساکنین پیرامونی است که ضرورت احداث یک بیمارستان توسط این وزارتخانه در این استان به عنوان حق مردم غیرقابل اجتناب است.

به گزارش فکرشهر، عبدالخالق برزگرزاده روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد:مردم این استان با وجود برخی مشکلات زیست محیطی و پیرامونی میزبان شایسته صنایع نفت و گاز هستند.

وی افزود: یکی از مطالبات به حق مردم این استان توجه صنایع نفت و گاز به مسئولیت اجتماعی خود در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی، زیست محیطی و درمان و سلامت است.

رییس شورای اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: اقدامات بسیار خوب وزارت نفت در خوزستان و صنایع مس در کرمان به مسئولیت‌های اجتماعی خود قابل تقدیر است.

برزگرزاده ادامه داد: طی سال‌های گذشته اگرچه اقدامات ناچیزی در راستای کمک به مناطق پیرامونی صنعت در استان بوشهر صورت گرفته، ولی نسبت به حقی که باید ادا شود فاصله بسیار زیادی دارد.

وی عنوان کرد: یکی از این حقوق، پرداخت نکردن حق آلایندگی این صنایع در چند سال گذشته است.

رییس شورای استان بوشهر بیان کرد: در روز‌های گذشته شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان نفت در شیراز بودیم در حالی که این استان در حوزه درمان از زیر ساخت‌های بسیار خوبی بر خوردار است و ما از هر گونه توسعه در استان همجوار استقبال می‌کنیم، اما در استان بوشهر در حوزه سلامت با کمبود‌های زیادی مواجه هستیم.

برزگرزاده ادامه داد: یکی از مطالبات جدی احداث بیمارستان نفت در این استان بوده و حتی در ادوار قبل طراحی و جانمایی نیز صورت گرفته بود، اما عملیاتی نشد.

وی عنوان کرد: در حالی که چند صد هزار نفر در صنایع نفت و گاز استان شاغل هستند راه اندازی بیمارستان نفت در ابتدا حق مسلم کارکنان این صنایع در استان و سپس مردم بوشهر است.

وی افزود: از مدیریت ارشد استان انتظار داریم با رایزنی با دولت و وزارت نفت این خواسته به حق مردم استان محقق کنند و شاهد احداث بیمارستان و مراکز درمانی نفت در چند نقطه استان باشیم.

رییس شورای استان بوشهر بیان کرد: برای صنایعی که تولید پول و ثروت برای کشور می‌کنند انتظار به حق مردم این استان است که به آبادانی، سلامت، حفظ محیط زیست، فرهنگ، ورزش و آسایش زندگی افراد ساکن در همجورای این صنایع توجه جدی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر