سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۸۵۸
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳

فکرشهر: شبکه اجتماعی ایکس در ۴۸ ساعت گذشته در پی گزارشی از سوی یک سایت، تیک آبی حساب کاربری خبرگزاری میزان را در این رسانه اجتماعی حذف و تنها این اقدام را اطلاع‌رسانی کرد. رسانه‌های اجتماعی در هفته‌های اخیر بار دیگر اقدام به مسدود کردن و جلوگیری از فعالیت حساب‌های کاربری ایرانی کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از شرق، رسانه اجتماعی ایکس پس از انتشار گزارشی از سوی یک نهاد به‌اصطلاح تحقیقی، بدون هیچ اخطاری اقدام به بستن حساب کاربری خبرگزاری میزان در این رسانه اجتماعی کرده است.

حساب کاربری خبرگزاری میزان برای همیشه مسدود شد + عکس

به‌تازگی شرکت متا اقدام به بستن حساب‌های کاربری رهبر انقلاب در اینستاگرام و فیسبوک کرد.

در پی این اقدام شرکت متا، ایکس در ۴۸ ساعت گذشته در پی گزارشی از سوی یک سایت، تیک آبی حساب کاربری خبرگزاری میزان را در این رسانه اجتماعی حذف کرد و تنها این اقدام را اطلاع‌رسانی کرد.

اما موضوع به همین جا ختم نشد و در اقدامی عجیب صبح امروز شنبه (۲۸ بهمن) حساب کاربری میزان برای همیشه از سوی شرکت ایکس مسدود شد.

اقدام ایکس در حالی صورت می‌گیرد که این رسانه اجتماعی هم در حذف تیک آبی خبرگزاری میزان و هم در مسدود کردن دائمی این حساب کاربری پیشتر هیچ توضیحی ارائه نکرده بود و در لینک ضمیمه شده در حساب مسدود شده خبرگزاری میزان تنها به قوانین این رسانه اجتماعی به طور کلی اشاره شده و توضیح درستی درباره مسدود شدن داده نشده است.

مسدود کردن حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی به طور معمول پس از انتشار محتوایی در نقض قوانین این رسانه‌ها آن هم بعد از هشدار‌های قبلی و تکرار نقض قوانین صورت می‌گیرد، اما حساب خبرگزاری میزان در ایکس طبق روال همیشگی پوشش رویداد‌های مهم داخلی و بین‌المللی و تبیین اخبار مربوط به قوه قضاییه را دنبال کرده و پست و محتوایی که نقض قوانین این شرکت باشد، منتشر نکرده است.

حساب ایکس خبرگزاری میزان با خرید اشتراک پرمیوم از قابلیت‌های این اشتراک برای انتشار محتوا‌ها و ویدیو‌هایی طولانی‌تر استفاده کرده و محتوایی در نقض قوانین ایکس منتشر نکرده است؛ محتوایی که مصداق خشونت، نفرت پراکنی، آزار آنلاین و موارد دیگر به شمار می‌روند در این حساب منتشر نشده و اقدام ایکس در مسدود کردن این حساب آن هم بدون هشدار قبلی اقدامی عجیب است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر