پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۴۸۸
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر گفت: با توجه به هجوم صنعت در سال‌های آینده در این منطقه، توسعه فضای سبز و کاشت درختان مفید در شهرستان ضروری است.

به گزارش فکرشهر از مهر، یونس باربرز در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع مسئولین در بردستان، اظهار داشت: مردم ما در جمعه گذشته آزمون و کار بزرگ انتخابات را با نمره قبولی در کارنامه انقلاب اسلامی ثبت کردند.

فرماندار شهرستان دیر افزود: خلق این حماسه بزرگ را به رهبر انقلاب، مردم ایران و استان بویژه شهرستان دیر که با مشارکت نزدیک به ۶۴ درصدی کارنامه جدیدی در دوران انقلاب اسلامی به یادگار گذاشتند، تبریک می‌گویم.

وی با تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، گفت: دوام و بقا حیات ما مرهون همین بخش از حوزه کشاورزی است.

باربرز یادآور شد: علاوه بر زیبایی و تلطیف هوا، کنترل آب‌های سطحی، تقویت سفره‌های زیرزمینی، تولید اکسیژن، گیاهان دارویی و صنعتی و پناهگاه حیات وحش بخش کوچکی از خدمت گیاهان و درختان به ما انسان هاست.

وی با تاکید بر اهتمام همگانی در کاشت نهال، خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان مقلدین مراجع تقلید و مقام معظم رهبری مطالبه ایشان مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در ۴ سال را تکلیف خود می‌بینیم و در شهرستان دیر عملیاتی می‌کنیم.

باربرز خواستار کاشت درختانی شد که علاوه بر تولید اکسیژن فایده‌های دیگری نیز داشته باشند و گفت: در میادین و کوچه‌ها و منازل درختان خوب مفید بکاریم که علاوه بر تولید اکسیژن و تلطیف هوا برای ما فایده دیگری نیز داشته باشند.

وی، نهالستان بردخون را ظرفیت بزرگی در تولید نهال در شهرستان و استان دانست و عنوان کرد: نسل نوجوان و جوان برای آشنایی با این ظرفیت می‌توانند از این نهالستان بازدید کنند.

باربرز با بیان اینکه در صورت همکاری و حمایت، این نهالستان نه تنها یک میلیون بلکه ظرفیت تولید چند میلیون اصله نهال دارد، ابراز کرد: از نظر مالی، کاشت و تهیه نهال و همچنین تزریق انرژی به نیرو‌های منابع طبیعی کمک کنیم.

فرماندار شهرستان دیر با اعلام اینکه سهمیه شهرستان دیر در سال جاری تولید ۱ میلیون نهال است، بیان کرد: با توجه به هجوم صنعت در سال‌های آینده در این منطقه، توسعه فضای سبز و کاشت درختان مفید در شهرستان ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر