پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۶۰۸
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

فکرشهر: طرح ضیافت الهی و طرح نوروزی آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت:این دو طرح با هدف تقویت باور‌های دینی، ارتقاء فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات و انس با معارف قرآن کریم واهل‌بیت (ع) اجرا می‌شود.

‌حجت‌الاسلام اسماعیل پور با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و آماده سازی اماکن متبرکه برای پذیرایی از روزه داران و مسافران نوروزی افزود: طرح ضیافت الهی و طرح نوروزی آرامش بهاری در ۵۰ بقعه متبرکه از ۲۲ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۲۳ فروردین ادامه دارد.

وی گفت: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی مراسم سخنرانی، جزءخوانی و تفسیر قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم، دعاخوانی، افطاری ساده، ویژه برنامه‌های شب‌های قدرو اقامه نماز جماعت در ۵۰ بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

اسماعیل پور افزود: خیمه‌های معرفت با غرفه‌های پاسخگویی به سئوالات شرعی، کودک و نوجوان در آستان مقدس امامزادگان با حضور ۸۰ نفر ازروحانیون و مبلغین بومی و اعزامی از قم برپا می‌شود.

وی از برپایی ۸ خیمه معرفت در جوار بقاع متبرکه خبر داد و گفت: به رسم هر سال یکی از اقداماتی که در طرح آرامش بهاری انجام می‌شود، برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون است تا پاسخگوی سؤالات مراجعان در خصوص مسائل قرآنی، دینی، شرعی، فقهی، روانشناسی خانواده، کودک و نوجوان باشند.

حجت الاسلام اسماعیل پور افزود: در ماه مبارک رمضان جزء خوانی ویژه نوجوانان به صورت تولیدی، جزء خوانی ویژه بانوان در مرکز فرهنگی قرآنی عباس بن علی (ع) و جزء خوانی بزرگسالان از حسینیه عاشقان ثارالله بوشهربه صورت زنده ازشبکه استانی و شبکه‌های ملی، پخش می‌شود.

وی همچنین به ترویج فرهنگ اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده از عواید موقوفات و مشارکت خیرین و برگزاری ویژه برنامه (خدیجه مادر امت) مطابق با دهم ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) و برپایی کاروان‌های شادی و جشن و سرور و اجرای برنامه مولودی با عنوان نسیم کرامت در بقاع شاخص مجری طرح تدارک دیده شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر