شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۹۱۹
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲

فکرشهر: رئیس پلیس راه کشور با بیان این‌که بخش قابل توجهی از تصادفات به علت استفاده از تلفن همراه، خستگی و خواب‌آلودگی است، گفت: توجه نکردن به جلو علت ۴۴ درصد تصادفات نوروزی است.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، سردار حسن مومنی در دشتستان، با اشاره به ترافیک پرحجم جاده‌های مواصلاتی استان بوشهر به علت تردد مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور گفت: کارکنان پلیس راه، سازمان راهداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط بسیج شده‌اند تا خدمت مناسبی به مسافران و گردشگران ارائه دهند.

وی با اشاره به ادامه طرح نوروزی دستگاه‌های خدمات رسان تا ۱۴ فروردین، یادآور شد: در طرح نوروزی ۸۷ هزار نفر از همه دستگاه‌های مختلف متولی به‌صورت آماده‌باش در خدمت مردم هستند.

رئیس پلیس راه کشور با قدردانی از اجرای پویش «چشم به راهیم» سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اظهار کرد: در زمینه جلوگیری از تصادفات دو اقدام ایجابی و سلبی انجام می‌شود که «پویش چشم به راهیم» از جمله اقدامات ایجابی محسوب می‌شود و در عرصه فرهنگ‌سازی آثار مطلوبی در کاهش تصادفات دارد.

وی از جمله اقدامات سلبی را رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نظیر بستن کمربند ایمنی دانست و یادآور شد: در سال گذشته و در ایام نوروز یک‌هزار و ۲۱۷ نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند.

سردار مومنی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمای و رانندگی، گفت: اگر رانندگان موارد مهمی از جمله جلوگیری از سرعت وسبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی و توجه نکردن به جلو را در دستور کار قرار دهند ۸۰ درصد تصادفات در جاده‌ها کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که در طرح نوروزی امسال تاکنون ۳۰ درصد تصادفات در جاده‌های کشور از نوع واژگونی بوده است، تاکید کرد: رانندگان و سرنشینان جلو و عقب خودرو‌ها حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند، چون در صورت بروز حوادث اگر کمربند ایمنی بسته نشود سرنشینان از خودرو به بیرون پرت می‌شوند و آسیب جدی می‌بینند.

رئیس پلیس راه کشور با بیان این‌که در طرح نوروزی امسال ۴۴ درصد علت تصادفات به علت توجه نکردن راننده به جلو بوده که این آمار نگران کننده است، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این حوادث به علت استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر