يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۰۷۰
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

فکرشهر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از وجود ۱۳۹ بقاع متبرک و ۲۵۰ قدمگاه در استان خبر داد و گفت: این مراکز مهم زیارتی استان بوشهر به قطب و مرکز فرهنگی تبدیل شده و مردم ولایت‌مدار از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت پنجم ذیقعده به‌عنوان روز ملی تکریم و تجلیل امامزادگان، جایگاه زیارتگاه‌ها نزد مردم را بسیار مهم و با اهمیت دانست و اظهار داشت: مردم استان بوشهر در نقاط مختلف شهری و روستایی توجه ویژه‌ای به تکریم و زیارت بقاع متبرک دارند.

وی از وجود ۱۳۹ بقعه متبرک شامل امام‌زاده و پیامبرزاده در استان بوشهر خبر داد و گفت: در این استان ۲۵۰ قدمگاه وجود دارد و این مکان‌های مذهبی و معنوی جایگاه و منزلت بالایی نزد مردم دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه مدیریت این مکان‌های مذهبی بر عهده مردم است، تصریح کرد: مراکز مهم زیارتی استان بوشهر به قطب و مرکز فرهنگی تبدیل شده و مردم ولایت‌مدار در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه امام‌زادگان علیه‌السلام منتسب به ائمه طهارت علیه‌السلام هستند، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان بوشهر مدیریت بقاع متبرک و قدمگاه‌ها در قالب هیئت امنای این مراکز دینی و مذهبی بر عهده دارند.

وی تبدیل بقاع متبرک به قطب فرهنگی را از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: در این راستا در امام‌زاده‌ها و قدمگاه‌ها انواع برنامه و طرح‌های فرهنگی در طول سال اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ضمن تبریک دهه کرامت اضافه کرد: در این دهه برنامه‌های ویژه در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود که این مراسم از میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شده و تا میلاد با سعادت امام رضا علیه‌السلام با حضور زائران و اقشار مختلف مردم استان بوشهر ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر