دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۱۴۲
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: هم اینک طرح جهاد آبرسانی با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در ۱۹۳ روستای استان در حال اجراست که با اتمام این شمار طرح ۱۵۳ روستا از تنش کم‌آبی خارج می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ابوالحسن عالی اظهار داشت: در این راستا مخزن‌های ذخیره آب به ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب، ایجاد ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۲۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی ایجاد و نوسازی می‌شود.

وی افزود: آب آشامیدنی مشترکین بخش مرکزی جم و انارستان شهرستان جم، بخش‌های ارم و بوشکان شهرستان دشتستان ازطریق منابع زیر زمینی تامین می‌شود که با اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی از بن‌بست تامین آب خارج می‌شوند.

عالی ادامه داد: اکنون بخش مرکزی جم و بخش ارم دشتستان با اجرای خط انتقال به طول ۳۳ کیلومتر از سد ساخته شده از آب آشامیدنی بهره‌مند شدند و ۲ بخش ریز و انارستان نیز به تکمیل طرح‌ها از سد باغان استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: تا پایان امسال ۲۰ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن استان بوشهر افزوده می‌شود.

عالی با اشاره به اینکه هم اینک ظرفیت تولید آب شیرین کن در استان بوشهر ۱۰۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۰۴ حداقل ۱۰۰ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن به استان بوشهر افزوده می‌شود.

وی گفت: طرح نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال دشتی به طول حدود ۱۰ کیلومتر و با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

عالی با بیان اینکه این طرح در قالب طرح جهاد آبرسانی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده است ادامه داد: با اجرا طرح نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال ۴۱ خانوار با ۱۲۳ نفر از آب سالم بهداشتی برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: طرح نوسازی شبکه توزیع آب روستا‌های کردوان سفلی، شیخیان ماری و شیخیان سلنجی نیز همزمان با روستای چاه حسین جمال عملیاتی شده است که روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی پیش می‌رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر