يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۱۹۰
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲

فکرشهر: دوره آموزشی پرورش ماهیان گرمابی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی با همت اداره کل شیلات استان بوشهر و با همکاری جهاد کشاورزی در منطقه تنگ ارم شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سرپرست معاونت آبزی پروری شیلات استان بوشهر در حاشیه برگزاری این دوره در جمع خبرنگاران گفت: این دوره در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم انجام گرفت که هدف از برگزاری این دوره افزایش سطح دانش کشاورزان منطقه برای استفاده از ذخیره آب کشاورزی برای پرورش ماهیان گرمابی است.

قوام پور گفت: منطقه تنگه ارم شهرستان دشتستان از ظرفیت خوب و آماده برای رونق پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی برخوردار است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های شیلات استان بوشهر در مناطق دور از ساحل جذب مشارکت مردم در جهت پرورش ماهیان گرمابی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی است که امروز در این راستا این کلاس آموزشی با مشارکت بسیار خوب کشاورزان برگزار شد.

وی ادامه داد: از مزایای اجرا و توسعه طرح پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی استفاده حداکثری از منابع آبی استان و افزایش میزان بهره وری آن‌ها، افزایش میزان تولیدات آبزی پروری، افزایش درآمد بهره برداران و ایجاد اشتغال نام برد.

وی گفت: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، موجب می‌شود آب خروجی از استخر، غنی شده و املاح مورد نیاز گیاهان زراعی به صورت محلول به گیاهان برسند و ضمناً کاهش مصرف کود‌های شیمیایی، افزایش تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بهتر و سالم‌تر خواهد بود.

این دوره که مورد استقبال قابل توجه کشاورزان و بهره برداران منطقه قرار گرفت، در خصوص کلیات پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، بهترین گونه‌های پرورش در این روش در منطقه، روش‌های نگهداری؛ میزان ذخیره سازی مطالبی ارائه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر