دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۲۵۲
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: فرماندار تنگستان پیشرفت فیزیکی راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه در منطقه تنگستان را ۳۳ درصد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود خط ریلی بوشهر به شیراز طی سه سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد لطفی با اشاره به پروژه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه اظهار داشت: در واقع پروژه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه که از ۱۵ سال پیش شروع شده بود به سبب عدم تامین منابع مالی کارگاه آن در وضعیت غیرفعال و کمترین پیشرفت فیزیکی داشت.

وی با بیان اینکه خط ریلی بوشهر به شیراز ابتدای دولت سیزدهم دارای ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی بود ادامه داد: در سفر نخست رئیس جمهور شهید به استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ نشستی با حضور شهید آیت‌الله رئیسی در کارگاه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه در منطقه تنگستان تشکیل و مقدمه تامین منابع و اعتبارات آن هموار شد.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه با پیشنهاد رئیس جمهور شهید به مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ارزی، منابع لازم تامین شد گفت: با تهاتری که از طریق نفت صورت گرفت منابع مالی این پروژه تامین شد و امروز راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه خصوصاً در تنگستان به‌عنوان مهمترین و سخت‌ترین قطعه آن فعال و به صورت مستمر کار آن در حال انجام است.

لطفی بخش دوم راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه را به سمت چغادک دانست و بیان کرد: پیمانکار این مرحله انتخاب و تجهیز کارگاه شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

فرماندار تنگستان پیشرفت فیزیکی راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه در منطقه تنگستان را ۳۳ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد خط ریلی بوشهر به شیراز طی سه سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی طول راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه را ۴۵۰ کیلومتر دانست و اضافه کرد: ۱۴۰ کیلومتر این خط ریلی در استان بوشهر و ۲۵ کیلومتر آن در شهرستان تنگستان است.

وی افزود: از سخت‌ترین قطعات ۱۴۰ کیلومتری خط ریلی استان بوشهر احداث تونل و پل‌های آن در تنگستان قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر