دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۲۶۹
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴

فکرشهر: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از شرایط پایداری مطلوب سازه و تأسیسات سد رئیسعلی دلواری دشتستان خبر داد و گفت: با اجرای پروتکل‌های بهره‌برداری از این سد، در آینده با بهترین عملکرد نخلستان‌های دشتستان را سیراب خواهد کرد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالطیف عباسی‌نژاد صبح امروز در نخستین جلسه کمیته ایمنی و پایداری سد‌های استان بوشهر، سد رئیس علی دلواری را به عنوان مهمترین سازه آبی این استان از جنبه‌های مختلف فنی دانست و اظهار داشت: کمیته ایمنی و پایداری سدها، با هدف بررسی سازه، تجهیزات هیدرومکانیکال و ابزار دقیق سد‌های در حال ساخت و در دست بهره‌برداری انجام می‌شود.

وی اعضای کمیته ایمنی و پایداری سد‌های استان بوشهر را شامل متخصصین از حوزه‌های مختلف، از جمله زمین‌شناسی، مکانیک، سازه، برق، عمران و دیگر تخصص‌ها و همچنین اعضای حقوقی با پست‌های سازمانی مرتبط با تأسیسات آبی دانست و عنوان کرد: در نخستین جلسه کمیته ایمنی و پایداری سد‌های استان بوشهر، ۱۰ عضو شامل متخصصین و اساتید دانشگاهی دارای سوابق علمی و اجرایی در پروژه‌های مختلف کشوری، معاونین و کارشناسان فنی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و شرکت‌های مهندسین مشاور حضور داشتند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اضافه کرد: رویکرد اصلی این جلسات، بررسی مسائل سازه‌ای، ساختگاه، تجهیزات و مباحث فنی پیرامون سد است تا سازه‌هایی با عمر مفید بالاتر و دوره بهره‌برداری طولانی‌تر داشته باشیم.

عباسی‌نژاد با اشاره به اهمیت سد رئیس علی دلواری در حوزه آبریز حله خاطرنشان کرد: بازدید از این سد به‌عنوان یکی از سازه‌های بزرگ در حال بهره‌برداری جنوب کشور، چشم‌انداز وسیعی از شرایط پیش‌روی تأسیسات آبی به کارشناسان این بخش خواهد داد و این امر به ایجاد شرایط بهتری در فرآیند ساخت و بهره‌برداری از سد‌ها منجر می‌شود.

معاون شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: در این بازدید نقاطی از تراز مختلف ارتفاعات سد، تأسیسات هیدرومکانیکال، ابزار دقیق، سازه بدنه سد و اتاق کنترل مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از عملکرد این تجهیزات نیز به کارشناسان عضو کمیته ارائه شد.

وی ادامه داد: در نشست تخصصی پس از بازدید نیز نظرات اعضای جلسه و کارشناسان برای بهبود عملکرد سد رئیس علی دلواری دشتستان مطرح و مصوباتی در این حوزه به منظور حفاظت از این سازه استراتژیک در طول دوران بهره‌برداری ثبت شد.

عباسی‌نژاد با اشاره به جمع‌بندی نظرات کارشناسان، سد رئیس علی دلواری گفت: بررسی فنی و تخصصی نشان می‌دهد سد رئیس علی دشتستان عملکردی قابل قبول در زمینه ساخت و بهره‌برداری دارد و با اجرای پروتکل‌های بهره‌برداری از این سد، در آینده نیز با بهترین عملکرد نخلستان‌های دشتستان را سیراب خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر