سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۷۳۳۸
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴

فکرشهر: جودی دنچ به دلیل بدتر شدن بینایی خود از بازیگری کناره گیری کرده است. دنچ در پاسخ به سوال یک خبرنگار برای بازگشت به عرصه بازیگری گفت: «نه، نه، من حتی نمی‌توانم ببینم» مدیر برنامه‌های این بازیگر ۸۹ ساله گفت که شرایط برای ادامه فعالیت دنچ وجود ندارد.

دنچ با بیان اینکه پروژه‌های دیگری نیز در دست ساخت دارد، ادامه داد: «کتاب ما با عنوان «شکسپیر: مردی که اجاره پرداخت می‌کند» منتشر شد، ما به نمایشگاه کتاب چلتنهام می‌رویم و سپس می‌روم سه نمایش با گیلس براندرت انجام دهیم.

دنچ با بیماری دژنراسیون ماکولای وابسته به کهولت سن زندگی می‌کند که بیش از ۷۰۰ هزار نفر را در بریتانیا با این مشکل روبرو هستند. او در سال ۲۰۲۲ به لویی تروکس گفته بود:دلم نمی‌خواهد بازنشسته شوم. من در حال حاضر نمی‌توانم کار زیادی انجام دهم، زیرا دیگر نمی‌توانم ببینم.

سال گذشته، او به ساندی میرر گفت» که همچنان به تلاش برای یافتن راه حل و بهبودی و فعالیت ادامه می‌دهد، اما «دیگر نمی‌توانم سر صحنه فیلم ببینم» ... «و نمی‌توانم ببینم که دیالوگ‌ها را بخوانم. باید با آن کنار بیایم.» دنچ مدت‌هاست که درگیر مشکل بینایی است و حتی سعی کرد دیالوگ‌هایش را به صورت شفاهی حفظ کند، اما این راه نیز چاره‌ساز نبود.

در سال ۲۰۲۱، او برای بازی در بلفاست به کارگردانی کنت برانا نامزد اسکار شد و در نقشی کلیدی در Allelujah، اقتباس ریچارد ایر از نمایشنامه آلن بنت ظاهر شد.

آخرین نقش او در سینما یک نقش کوتاه در Spirited در سال ۲۰۲۲ بود.

از دیگر نقش‌های کلیدی جودی دنچ می‌توان به هشت فیلم جیمز باند و شکسپیر عاشق اشاره کرد که برای آن برنده اسکار شد. دنچ همچنین یک کار هنری پایدار و بسیار موفق روی صحنه داشته است و برنده یک جایزه تونی و هشت جایزه لارنس اولیویه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر