پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۳۶۰
جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه ۸۰ درصد راه‌های مواصلاتی جاده‌ای استان به سامانه هوشمند نظارتی و ثبت تخلفات مجهز هستند گفت: ۱۰۲ سامانه هوشمند جاده‌ای جدید در محور‌های شریانی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم اخترشناس در گفت وگو با تسنیم، از افزایش اعتبارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: اعتبارات این حوزه از ۳۶۷ میلیارد تومان در ابتدای دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان در سال قبل رسید.

وی از حذف نقاط پر تصادف در محور‌های جاده‌ای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این راستا ۱۸ کیلومتر حفاظ بتنی نیوجرسی با هدف کاهش تصادفات رخ به رخ خودرو‌ها در محور‌های پرتردد مثل بوشهر به چغادک، محور میوه و تره بار برازجان به شهرک صنعتی نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اجرایی ۱۵ کیلومتر روشنایی طولی در جاده‌های استان خاطرنشان کرد: اکنون ۸۰ درصد راه‌های مواصلاتی جاده‌های استان به سامانه هوشمند نظارتی و ثبت تخلفات مجهز هستند.

اخترشناس اضافه کرد: در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات، ۱۰۲ سامانه هوشمند جاده‌ای جدید تا پایان امسال در محور‌های شریانی استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مزایای نصب و راه‌اندازی این سامانه‌ها را افزایش نظارت بر تردد خودرو‌ها، کاهش تخلفات رانندگی، پیشگیری از تصادفات جاده‌ای و ارتقای ایمنی عبور و مرور دانست یادآور شد: اکنون ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۶۴ دوربین ثبت تخلف، ۶۰ دستگاه تردد شمار، ۷ تابلوی متغیر و ۴ سامانه توزین در سطح راه‌های استان بوشهر فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه این استان در عرصه سامانه هوشمند جاده‌ای در کشور پیشگام است اظهار کرد: رویکرد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند است که استان بوشهر به دلیل اهمیت بالای حمل‌ونقل که به‌واسطه استقرار صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و بنادر دارد، در این خصوص جزء استان‌های پیشگام است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر