شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۷۴۴۴
سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲

فکرشهر: فارس نوشت: بر اثر افزایش دمای هوا طی روز‌های اخیر و آب شدن برف‌های کوه سبلان، سیلاب در خیاوچایی مشگین‌شهر راه افتاده و همین امر سبب قطعی آب شرب این شهر شد.

باتوجه به گرمای بی سابقه در طی شبانه روز گذشته، این موضوع باعث ذوب شدن برف‌ها در دامنه سبلان و سیل در رودخانه خیاو چایی شهرستان مشگین‌شهر شده است.

شهرام محمدی، فرماندار شهرستان مشگین‌شهر در این خصوص گفت: سیل در رودخانه خیاو چایی سبب کدورت آب در آبگیر‌های تصفیه خانه در بالادست رودخانه شده و از همین رو از ورود آب سیلابی به تصفیه خانه جلوگیری شد.

وی افزود: در پی وقوع این سیلاب و کدورت در آب تصفیه‌خانه، تامین آب شرب در برخی از مناطق شهر مشگین‌شهر با مشکل مواجه شد و هم‌چنین با جاری شدن آب در مسیر خیاوچایی منبع اصلی تامین آب شرب مشگین‌شهر آسیب دیده که در حال تلاش برای ترمیم آن هستیم.

وی بیان کرد: کارکنان و عوامل زحمتکش آب و فاضلاب شهری در تلاش هستند تا از چند نهر آب زراعی از جمله نهر خاتون آب جایگزین وارد تصفیه خانه شهری مشگین‌شهر کنند.

محمدی گفت: مجموعه ستاد بحران در تلاش هستند به محض ورود آب به تصفیه خانه و روال تصفیه سازی در ساعات آینده شبکه آب شرب را در داخل شهر مشگین شهر فعال و اهالی ساکن در شهر از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر