چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۷۴۹۵
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
 

فکرشهر: عصرایران نوشت: در یک دگرگونی نادر و قابل توجه،  سگ سیاهی به نام باستر طی دو سال کاملا سفید شد.  ویتیلیگو یا پیسی، یک بیماری ژنتیکی که اغلب در انسان ها، اما به ندرت در سگ‌ها دیده می‌شود، دلیل تغییر رنگ باستر عنوان شده است.

ویتیلیگو منجر به از بین رفتن رنگدانه در پوست و مو شده و به صورت لکه‌های سفید ظاهر می‌شود که می‌توانند با گذشت زمان پخش شوند.

سگ ویتیلیگو

بیماری ویتیلیگو باستر در اواخر سال ۲۰۲۱، زمانی که تنها دو سال سن داشت، تشخیص داده شد. تغییر رنگ در خز این سگ به طور نامحسوس آغاز شد. این بیماری خودایمنی بر رنگدانه‌های پوست، مو، لب ها، پوزه و حتی مخاط دهان و صورت سگ تاثیر می‌گذارد و به از دست دادن رنگ منجر می‌شود.

در ابتدا، دامپزشکان به مت اسمیت، مالک باستر، توصیه کردند تا حیوان را برای هر گونه علائم تحریک پوستی زیر نظر داشته باشد. لکه‌های سفید جزئی ابتدا در اطراف چشم ها، بینی و چانه باستر ظاهر شدند که نشانه اولیه رایج ویتیلیگو بود. با این وجود، تنها طی نه ماه، این لکه‌ها گسترش یافته و ظاهر باستر را به طور قابل توجهی تغییر دادند.

سگ ویتیلیگو

امروز، تغییر رنگ باستر کامل شده و این سگ که زمانی خزی سیاه رنگ داشت، اکنون خزی کاملا سفید دارد. اسمیت روند پیشرفت بیماری باستر طی دو سال را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

خوشبختانه، ویتیلیگو در حیوانات خانگی بدون درد است و هیچ نشانه ای وجود ندارد که باستر با هر گونه درد یا ناراحتی مواجه باشد.

سگ ویتیلیگو

سگ ویتیلیگو

سگ ویتیلیگو

سگ ویتیلیگو

سگ ویتیلیگو

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر