سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۷۵۴۸
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۰

فکرشهر: دیک ون دایک بازیگر، کمدین، و خواننده سرشناس آمریکایی، با دریافت جایزه «امی روزانه» در سن ۹۸ سالگی به موفقیتی تاریخی دست یافت.

به گزارش فکرشهر از آسوشیتدپرس، او که به خاطر هنرنمایی در سریال «روز‌های زندگی ما» به‌عنوان بهترین بازیگر مهمان انتخاب شد، مسن‌ترین هنرمندی است که صاحب این جایزه می‌شود.

دیک ون دایک که مسن‌ترین نامزد تاریخ جایزه امی روزانه بود، هنگام دریافت جایزه خود گفت اصلا انتظار نداشت ۹۸ سال عمر کند. او با اشاره به بیش از هشت دهه فعالیتش در عرصه‌های مختلف هنری، دریافت این جایزه را دستاورد ارزنده‌ای توصیف کرد.

ون دایک به شوخی گفت: «تمام عمر نقش پیرمرد‌ها را بازی کردم، اگر می‌دانستم قرار است این قدر عمر کنم، بهتر از خود مراقبت می‌کردم.»

این هنرمند آمریکایی از شرایط جسمانی خوبی برخوردار است و همچنان به‌عنوان بازیگر مهمان در سریال‌های تلویزیونی نقش‌آفرینی می‌کند. او در حالی که برای دریافت این جایزه همراه با همسرش به طرف صحنه می‌رفت، برای لحظاتی طولانی از سوی حاضرین تشویق شد.

ون دایک از محبوب‌ترین چهره‌های صنعت هنر و سرگرمی آمریکا در چند دهه اخیر محسوب می‌شود که از کارنامه حرفه‌ای درخشانی برخوردار است.

او در گذشته صاحب چهار جایزه امی اصلی، یک جایزه گرمی، یک جایزه تونی، یک جایزه انجمن بازیگران آمریکا، و جایزه اسطوره دیزنی، شده است. ون دایک همچنین جایزه مرکز کندی در واشنگتن را دریافت کرده است که از بزرگترین افتخارات هنری آمریکا محسوب می‌شود.

فیلم‌های «مری پاپینز» و «چیتی چیتی بنگ بنگ» از جمله مشهورترین آثار سینمایی این هنرمند آمریکایی است که به فارسی نیز دوبله شد و محبوبیت زیادی در ایران دارند.

جوایز «امی روزانه» به بهترین چهره‌ها و برنامه‌های روزانه تلویزیونی آمریکا در شاخه‌های گوناگون اهدا می‌شود. پنجاه ویکمین مراسم اهدای این جوایز جمعه هجدهم خرداد در لس‌آنجلس ترتیب یافت.

مراسم اهدای جوایز «امی اصلی» یا برنامه‌های شامگاهی تلویزیونی در ماه شهریور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر