پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: العربیه نوشت: بنا به اعلام ستاد اطلاع‌رسانی و وزارت بهداشت غزه طی حملات اسرائیل در روز شنبه نوزدهم خرداد به اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز غزه، دست‌کم ۲۱۰ فلسطینی شهید و نزدیک به ۴۰۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند...
کد خبر: ۲۰۰۷۵۴۹
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۶

فکرشهر: العربیه نوشت: بنا به اعلام ستاد اطلاع‌رسانی و وزارت بهداشت غزه طی حملات اسرائیل در روز شنبه نوزدهم خرداد به اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز غزه، دست‌کم ۲۱۰ فلسطینی شهید و نزدیک به ۴۰۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل، اما گفت که تعداد کشته‌شدگان فلسطینی در عملیات النصیرات از ۱۰۰ نفر فراتر نرفته است.

ارتش اسرائیل پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که طی یک عملیات ویژه دشوار در طول روز در النصیرات چهار گروگان اسرائیلی آزاد شدند.

پیش از اعلام آزادی گروگان‌ها، ارتش اسرائیل شنبه ۱۹ خرداد اعلام کرد که زیرساخت‌های جنگی در بخش النصیرات را هدف قرار داده است، در حالی که شاهدان از بمباران هواپیما‌های بدون سرنشین و بالگرد‌ها در این اردوگاه خبر دادند.

از سوی دیگر، خلیل الدقران، سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در «دیر البلح» نزدیک النصیرات نیز از کشته شدن ۱۵ نفر در حملات شدید اسرائیل و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر خبر داد.

به گفته شاهدان، همزمان با آن درگیری‌های شدیدی میان ارتش اسرائیل و مسلحان فلسطینی در اردوگاه‌های مجاور «البریج» و «المغازی» به وقوع پیوست.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان عملیات خود در بریج و دیر البلح، «ده‌ها عضو و زیرساخت‌های» حماس از جمله یک تونل واقع در «تاسیسات غیرنظامی» را هدف قرار داده است.

حمله اسرائیل به یک مدرسه «آنروا»

در روز‌های اخیر، حملات اسرائیل بر مرکز نوار غزه، به ویژه اردوگاه النصیرات متمرکز شده است، جایی که یکی از این حملات روز پنج‌شنبه یک مدرسه «آنروا» را هدف قرار داد و بنا به اعلام یک بیمارستان محلی، ۳۷ نفر کشته شدند.

ارتش اسرائیل مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و در توضیح خود در این‌باره اشاره کرد که یک «تجمع حماس» را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل جمعه مدعی شد که ۱۷ عضو حماس را در این مدرسه کشته است.

این در حالی است که گروه حماس با بیان این که ارتش اسرائیل «اطلاعات نادرستی» منتشر می‌کند، از جمله کشته‌شدگان در حمله اسرائیل به این مدرسه را ۱۴ کودک اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر