پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۵۵۶
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر از ذخیره‌سازی یک‌میلیارد قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی استان بوشهر خبر داد و گفت: این بچه میگو‌ها در یک‌هزار و ۷۶۰ استخر ساحلی استان ذخیره شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عقیل امینی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر پرورش آبزیان است اظهار داشت: پرورش آبزیان یکی از سیاست‌ها و راهبرد‌های اقتصاد دریا محور و در این راستا طرح‌های مهمی در استان طراحی شده است.

وی استان بوشهر را قطب پرورش میگو در کشور اعلام و خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که ضمن تأمین نیاز داخلی بخشی هم صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر میزان اراضی هدف‌گذاری برای پرورش میگو در سال جاری را ۷ هزار و ۴۸۹ هکتار در سواحل استان بوشهر ذکر کرد و افزود: میزان اراضی پرورشی در سال جاری نسبت به سال قبل یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار افزایش یافته است.

امینی هدف‌گذاری تولید میگو پرورشی در سال جاری را بیش از ۳۳ هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: در سال جاری تولید ۳ میلیارد قطعه بچه میگو برای عملیات پرورشی در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون یک سوم آن تولید شده و در اختیار سرمایه‌گذاران این عرصه قرار گرفته است.

وی از ذخیره‌سازی بچه میگو در مزارع پرورشی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون یک میلیارد بچه میگو در یک‌هزار و ۷۶۸ استخر پرورشی اراضی ساحلی استان بوشهر ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: این مراکز پرورشی در یک‌هزار و ۹۳۵ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر است که در قالب ۲۰۲ شرکت فعالیت می‌کنند.

امینی اضافه کرد: سال گذشته از ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی پرورشی استان بوشهر حدود ۲۴ هزار تن میگو برداشت شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر