جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از شناسایی اولین بیمار مبتلا به تب دانگ توسط گروه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه خبر داد...
کد خبر: ۲۰۰۷۶۳۲
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از شناسایی اولین بیمار مبتلا به تب دانگ توسط گروه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه خبر داد.

به‌گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی، دکتر قاسم برجوئی‌فرد گفت: روز دوشنبه با بررسی‌های انجام شده در قالب مراقبت تلفیقی بیماری‌های منتقل شده به‌وسیله پشه آئدس، اولین مورد ابتلا به بیماری تب دانگ وارد شده به استان از سوی گروه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه شناسایی شد و تحت درمان قرار گرفته است.

وی افزود: این بیمار سابقه مسافرت به کشور امارات متحده عربی را داشته و هفته گذشته به استان بوشهر برگشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: این فرد یک روز بعد از بازگشت از مسافرت علائم بیماری شامل تب شدید، سردرد و بدن‌درد در وی ایجاد شده که با بررسی علائم بیماری و سابقه مسافرت به کشور امارات متحده عربی (که در سال جاری با شیوع بیماری تب دانگ روبرو بوده)، پزشک متخصص عفونی به بیماری تب دانگ مشکوک شده است و با نمونه‌گیری و بررسی با کیت تشخیص سریع، ابتلای او به بیماری تب دانگ تأیید شد.

وی گفت: بیماری تب دانگ یک بیماری ویروسی است که مشخصه آن بروز تب چند روزه‌ای است که بیشتر با نشانه‌های دیگری مانند تهوع، استفراغ، بثورات پوستی، سردرد، درد پشت چشم، بدن درد و درد عضلانی، درد مفاصل و خونریزی زیرپوستی همراه می‌شود.

دکتر برجوئی‌فرد تاکید کرد: با توجه به دیده شدن پشه ناقل این بیماری (پشه آئدس) در استان و برخی دیگر نقاط کشور، توصیه می‌شود که در صورت مسافرت به کشور‌های عربی حوزه خلیج‌فارس و داشتن علائم بالا، به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و پزشک خود را نیز از سابقه مسافرت آگاه کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همواره و به‌خصوص در صورت احساس ناخوشی، با استفاده از قلم دورکننده حشرات و پوشیدن لباس‌های رنگ روشن و آستین‌بلند، خود را از گزشِ انواع پشه محافظت کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر