چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، قاسم برجوئی‌فرد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تب دانگ از طریق پشه آئدس شیوع پیدا می‌کند، اظهار داشت: در این راستا ۲ شهرستان عسلویه و کنگان درگیر مقابله با پشه آئدس هستند و در ۱۰ روز گذشته...
کد خبر: ۲۰۰۷۷۲۲
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از شناسایی و بستری شدن ۳ بیمار مبتلا به تب دانگ در این استان خبر داد و گفت: همه این بیماران سابقه مسافرت به کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارند.

به گزارش فکرشهر، قاسم برجوئی‌فرد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تب دانگ از طریق پشه آئدس شیوع پیدا می‌کند، اظهار داشت: در این راستا ۲ شهرستان عسلویه و کنگان درگیر مقابله با پشه آئدس هستند و در ۱۰ روز گذشته عملیات سم‌پاشی در شهر‌های نخل تقی، عسلویه، سیراف، کنگان و روستا‌های این مناطق انجام شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۳ بیمار مبتلا به تب دانگ در استان بوشهر گفت: در این راستا ۳ ملوان و بازرگان که به کشور امارات متحده عربی سفر کرده بودند در کنگان، چغادک و گناوه مبتلا به بیماری دانگ شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با بیان اینکه بیماری این افراد در سه سطح ضعیف، متوسط و شدید قرار دارد گفت: بیمار سطح ضعیف پس از بستری و مراقبت‌های ویژه و گذراندن دوران نقاهت از بیمارستان مرخص شد.

برجوئی‌فرد اضافه کرد: ۲ بیمار دیگر که به تب دانگ مبتلا شده‌اند و در سطح متوسط و شدید قرار دارند و هم اکنون در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری و تحت مداوا هستند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ کیت تشخیص سریع بیماری تب دانگ وارد استان بوشهر شده است گفت: برای شناسایی و اقدامات سریع درمانی بیماران مبتلا به تب دانگ ۵۰۰ کیت تشخیص سریع بیماری در اختیار بیمارستان‌های استان بوشهر قرار گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بیان کرد: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری تب دانگ شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، گمرکات، بنادر و فرودگاه‌های استان بوشهر نقش مهمی دارند و باید مسافران به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس هنگام ورود به کشور مورد آزمایش قرار بگیرند.

برجوئی‌فرد با بیان اینکه این بیماری توسط پشه آئدس منتقل می‌شود تصریح کرد: اکنون ۸۴ شهر در کشور درگیر مقابله با این پشه هستند چراکه این پشه سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد.

وی پیشگیری از شیوع بیماری تب دانگ را مهم دانست و تأکید کرد: مراقبت از محیط زیست و بهسازی محیط، مدیریت آب‌های راکد و سطحی، جمع‌آوری صحیح فاضلاب و زباله، از جمله اقدامات برای مقابله با بیماری دانگ محسوب می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر