جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۸۳۱
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات دندانپزشکی در شهرستان گناوه پلمب شد.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، «عصمت حیدری» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو گزارش دریافتی مبنی بر انجام خدمات دندانپزشکی در منزل، کارشناس نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان با بررسی‌های دقیق و مکرر متوجه فعالیت غیرقانونی مرکز ارائه خدمات دندانپزشکی توسط فرد فاقد صلاحیت در یک واحد مسکونی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان کرد: این واحد متخلف پس از شناسایی و طی مراحل قانونی با دستور مقام قضائی و با حضور نماینده اماکن نیروی انتظامی شهرستان گناوه پلمب شد و همه تجهیزات مربوط به این مرکز صورت‌جلسه و پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی تأکید کرد: برخی افراد سودجو بدون داشتن تخصص در امور پزشکی و تنها با اهداف منفعت طلبانه با تهیه وسایل و تجهیزات پزشکی به‌صورت سیار یا راه‌اندازی مراکز غیرمجاز و تبلیغ در فضای مجازی اقدام به ارائه خدمات پزشکی از قبیل اعمال جراحی، خدمات دندانپزشکی، خدمات زیبایی، تجویز دارو و … کرده و از اعتماد افراد ناآگاه سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: عدم اطلاع کافی برخی افراد جامعه و استقبال جهت دریافت خدمات ازاین‌گونه مراکز علاوه بر تحمیل هزینه‌های زیاد، می‌تواند مشکلات و عوارض جبران‌ناپذیری برای سلامتی افراد در پی داشته باشد.

وی افزود: به شهروندان تأکید می‌شود جهت دریافت خدمات پزشکی، دندانپزشکی، زیبایی و دارویی صرفاً به مراکز دارای مجوز و صلاحیت‌دار مراجعه کنند.

حیدری با بیان اینکه رسالت شبکه بهداشت و درمان، تأمین و حفظ سلامت مردم است، گفت: این مجموعه تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با بهره‌گیری از ابزار‌های قانونی که در اختیار دارد سطح سلامت شهروندان را ارتقا دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه از همکاری و تعامل دادستان شهرستان، نیروی انتظامی و سازمان نظام پزشکی قدردانی کرد و افزود: از همشهریان محترم تقاضا می‌گردد جهت دریافت خدمات پزشکی، دندانپزشکی، زیبایی و دارویی به مراکز فاقد صلاحیت و مجوز مراجعه نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف درمانی به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان جهت پیگیری گزارش داده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر