دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: با توجه به اینکه هیچ یک از نامزد‌ها نتوانستند اکثریت آرا را کسب کنند، بنابراین انتخابات به دور دوم رفت مطابق قانون، مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیرماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد...
کد خبر: ۲۰۰۷۹۴۹
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

فکرشهر: ستاد انتخابات کشور نتایج قطعی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و بر همین اساس، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم راه یافتند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، به گفته اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، مجموع آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از کلیه حوزه‌های انتخابیه، به ستاد انتخابات کشور، اعلام و تجمیع شده است و این آمار برای شورای نگهبان ارسال می‌شود و تأیید صحت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است.

اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون و به موجب ماده اصل ۱۱۷ قانون اساسی و همین طور مواد قانونی انتخابات ریاست جمهوری، هیچ کدام از نامزد‌ها نتوانستند اکثریت مطلق آراء را بدست بیاورند و بدین ترتیب نفر اول و دوم به عنوان بالاترین آرای این دوره به شورای نگهبان معرفی خواهند شد

وی افزود: بر اساس قانون، جمعه بعد از انتخابات مرحله اول؛ به عنوان زمان برگزاری مرحله دوم تعیین می‌شود و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در صورت تأیید شورای نگهبان، جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

آمار نهایی:

تعداد شعب شمارش شده: ۵۸۶۴۰ شعبه از ۵۸۶۴۰ شعبه

تعداد شهرستان‌های شمارش شده: ۴۸۲

تعداد آرای شمارش شده تا این لحظه: ۲۴۵۳۵۱۸۵،

۱- مسعود پزشکیان: ۱۰.۴۱۵.۱۹۱ رأی

۲- سعید جلیلی: ۹.۴۷۳.۲۹۸ رأی

۳- محمدباقر قالیباف: ۳.۳۸۳.۳۴۰ رأی

۴- مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶.۳۹۷ رأی

شمار واجدان شرایط رأی دادن: ۶۱۴۵۲۳۲۱

میزان مشارکت: ۴۰ درصد.

 

تعداد بازدید : 8
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر